„Dziennik Gazeta Prawna” na czele e-wydań w 2014 roku. „Gazeta Wyborcza” poza podium
W 2014 roku najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych osiągnął „Dziennik Gazeta Prawna”, a najwięcej zyskał „Parkiet”. Natomiast wśród dzienników regionalnych pierwsze miejsce należało do „Dziennika Bałtyckiego”.
„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w 2014 roku zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 057 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 0,84 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Druga pozycja w badanym okresie należała do „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) ze średnim wynikiem na poziomie 7 497 egz., czyli o 60,85 proc. większym niż rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który w ub.r. był czwarty. Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 6,32 proc. do 2 388 egz.
Z kolei na miejsce tuż za podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 2 060 egz., po wzroście o 0,73 proc.
Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 237,82 proc., osiągnęła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication) plasująca się oczko niżej z wynikiem 1 581 egz. Tytuł ten pochwalić się mógł również największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 34,43 proc.
W zeszłym roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do 2013 roku zmalał o 18,38 proc. i wyniósł 937 egz.
ZKDP | rok | |||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||
Tytuł | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem |
Dziennik Gazeta Prawna | 9 057 | 47 451 | 8 982 | 51 205 |
Rzeczpospolita | 7 497 | 55 849 | 4 661 | 60 202 |
Puls Biznesu | 2 388 | 10 817 | 2 246 | 11 657 |
Gazeta Wyborcza | 2 060 | 170 247 | 2 045 | 197 882 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 1 581 | 4 592 | 468 | 3 802 |
Gazeta Polska Codziennie | 526 | 20 250 | 380 | 25 608 |
Przegląd Sportowy | 408 | 34 723 | 219 | 38 272 |
Fakt Gazeta Codzienna | 246 | 324 603 | 146 | 338 834 |
Super Express | 0 | 152 041 | 0 | 154 209 |
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w 2014 roku należała do „Dziennika Bałtyckiego” (Polskapresse). Jego wynik wyniósł 506 egz., po wzroście w porównaniu do 2013 roku o 2,02 proc.
Z 20. na drugie miejsce awansowało „Echa Dnia” (Media Regionalne), którego średni wynik sprzedaży e-wydań w analizowanym okresie zwiększył się o 1 510,71 proc. do 451 egz. - jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (Polskapresse), który rok wcześniej był drugi. Średnia sprzedaż e-wydań tego tytułu w 2014 roku wyniosła 355 egz., po jednak wzroście o 0,57 proc.
Zaś największy spadek zanotował „Dziennik Łódzki” (też Polskapresse), który w rankingu spadł z miejsca 6. na 11. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 27,27 proc. i ostatecznie wyniósł 136 egz.
ZKDP | rok | |||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||
Tytuł | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem |
Polska Dziennik Bałtycki | 506 | 26 996 | 496 | 31 187 |
Echo Dnia | 451 | 21 471 | 28 | 22 923 |
Polska Głos Wielkopolski | 355 | 32 551 | 353 | 35 876 |
Polska Gazeta Wrocławska | 244 | 18 020 | 215 | 20 407 |
Gazeta Pomorska | 234 | 44 773 | 83 | 48 709 |
Polska Dziennik Zachodni | 230 | 45 192 | 223 | 51 193 |
Gazeta Lubuska | 214 | 22 410 | 121 | 25 077 |
Polska Gazeta Krakowska | 211 | 18 308 | 183 | 19 950 |
Dziennik Polski | 175 | 21 211 | 213 | 24 705 |
Głos - Dziennik Pomorza | 162 | 24 380 | 65 | 26 771 |
Polska Dziennik Łódzki | 136 | 25 322 | 187 | 29 103 |
Nowa Trybuna Opolska | 129 | 16 230 | 59 | 17 365 |
Express Bydgoski | 104 | 11 892 | 74 | 13 263 |
Gazeta Codzienna Nowiny | 98 | 18 383 | 26 | 20 726 |
Nowości - Dziennik Toruński | 90 | 13 866 | 67 | 15 538 |
Gazeta Współczesna | 74 | 7 532 | 28 | 8 679 |
Express Ilustrowany | 64 | 31 805 | 74 | 35 831 |
Kurier Szczeciński | 59 | 12 589 | 56 | 14 272 |
Polska Kurier Lubelski | 44 | 4 590 | 54 | 5 280 |
Polska Metropolia Warszawska | 41 | 3 987 | 51 | 4 670 |
Kurier Poranny | 39 | 6 420 | 35 | 7 134 |
Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski | 28 | 16 751 | 29 | 19 221 |
Dziennik Wschodni | 22 | 8 177 | 15 | 8 302 |
Super Nowości | 0 | 9 081 | 0 | 10 454 |
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Dziennik Gazeta Prawna” na czele e-wydań w 2014 roku. „Gazeta Wyborcza” poza podium
Bo jakość coraz gorsza