SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Dziennik Gazeta Prawna” na czele e-wydań w 2014 roku. „Gazeta Wyborcza” poza podium

W 2014 roku najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych osiągnął „Dziennik Gazeta Prawna”, a najwięcej zyskał „Parkiet”. Natomiast wśród dzienników regionalnych pierwsze miejsce należało do „Dziennika Bałtyckiego”.

„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w 2014 roku zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 057 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 0,84 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Druga pozycja w badanym okresie należała do „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) ze średnim wynikiem na poziomie 7 497 egz., czyli o 60,85 proc. większym niż rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który w ub.r. był czwarty. Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 6,32 proc. do 2 388 egz.

Z kolei na miejsce tuż za podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 2 060 egz., po wzroście o 0,73 proc.

Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 237,82 proc., osiągnęła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication) plasująca się oczko niżej z wynikiem 1 581 egz. Tytuł ten pochwalić się mógł również największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 34,43 proc.

W zeszłym roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do 2013 roku zmalał o 18,38 proc. i wyniósł 937 egz.

 

ZKDP

rok

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Dziennik Gazeta Prawna

9 057

47 451

8 982

51 205

Rzeczpospolita

7 497

55 849

4 661

60 202

Puls Biznesu

2 388

10 817

2 246

11 657

Gazeta Wyborcza

2 060

170 247

2 045

197 882

Parkiet Gazeta Giełdy

1 581

4 592

468

3 802

Gazeta Polska Codziennie

526

20 250

380

25 608

Przegląd Sportowy

408

34 723

219

38 272

Fakt Gazeta Codzienna

246

324 603

146

338 834

Super Express

0

152 041

0

154 209


Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w 2014 roku należała do „Dziennika Bałtyckiego” (Polskapresse). Jego wynik wyniósł 506 egz., po wzroście w porównaniu do 2013 roku o 2,02 proc.

Z 20. na drugie miejsce awansowało „Echa Dnia” (Media Regionalne), którego średni wynik sprzedaży e-wydań w analizowanym okresie zwiększył się o 1 510,71 proc. do 451 egz. - jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (Polskapresse), który rok wcześniej był drugi. Średnia sprzedaż e-wydań tego tytułu w 2014 roku wyniosła 355 egz., po jednak wzroście o 0,57 proc.

Zaś największy spadek zanotował „Dziennik Łódzki” (też Polskapresse), który w rankingu spadł z miejsca 6. na 11. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 27,27 proc. i ostatecznie wyniósł 136 egz.

ZKDP

rok

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Polska Dziennik Bałtycki

506

26 996

496

31 187

Echo Dnia

451

21 471

28

22 923

Polska Głos Wielkopolski

355

32 551

353

35 876

Polska Gazeta Wrocławska

244

18 020

215

20 407

Gazeta Pomorska

234

44 773

83

48 709

Polska Dziennik Zachodni

230

45 192

223

51 193

Gazeta Lubuska

214

22 410

121

25 077

Polska Gazeta Krakowska

211

18 308

183

19 950

Dziennik Polski

175

21 211

213

24 705

Głos - Dziennik Pomorza

162

24 380

65

26 771

Polska Dziennik Łódzki

136

25 322

187

29 103

Nowa Trybuna Opolska

129

16 230

59

17 365

Express Bydgoski

104

11 892

74

13 263

Gazeta Codzienna Nowiny

98

18 383

26

20 726

Nowości - Dziennik Toruński

90

13 866

67

15 538

Gazeta Współczesna

74

7 532

28

8 679

Express Ilustrowany

64

31 805

74

35 831

Kurier Szczeciński

59

12 589

56

14 272

Polska Kurier Lubelski

44

4 590

54

5 280

Polska Metropolia Warszawska

41

3 987

51

4 670

Kurier Poranny

39

6 420

35

7 134

Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski

28

16 751

29

19 221

Dziennik Wschodni

22

8 177

15

8 302

Super Nowości

0

9 081

0

10 454

 


E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

 

Dołącz do dyskusji: „Dziennik Gazeta Prawna” na czele e-wydań w 2014 roku. „Gazeta Wyborcza” poza podium

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pwck
Czy w związku ze spadkiem sprzedaży GW nie można by ustalić abonamentu tak jak na media publiczne, które płaciłby każdy obywatel? Dlaczego ciężar utrzymywania tej gazety mają ponosić tylko ci którzy ją kupują? To niesprawiedliwe! :)
odpowiedź
User
Eksper
Prasa upada a dlaczego?

Bo jakość coraz gorsza
odpowiedź