“Dzień dobry wakacje” poprawia wyniki TVN-u
Nadawany w wakacyjne soboty poranny magazyn TVN-u “Dzień dobry wakacje” poprawia wyniki stacji w porównaniu do ub.r., gdy kanał go nie emitował. W czasie pokazywania morning show stacja wygrywa też ze swoimi głównymi konkurentami.
Trzy dotychczas pokazane odcinki “Dzień dobry wakacje” (emisja w soboty o 9.00) obejrzało średnio 610 tys. widzów, co dało stacji 14,51 proc. udziału w grupie 4+ i 17,64 proc. w komercyjnej 16-49 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Rok wcześniej TVN w tym paśmie miała tylko 390 tys. oglądających, a jej udział wynosił odpowiednio 8,97 proc. i 10,31 proc.
Program cieszy się jednak mniejszą widownią niż odcinki “Dzień dobry TVN” nadawane w zeszłym miesiącu, które śledziło 840 tys. widzów przy udziale na poziomie 17,36 proc. w 4+ i 20,75 proc. w 16-49. Mimo tego TVN w czasie emisji “DD wakacje” jest liderem rynku telewizyjnego – w grupie 4+ drugie miejsce zajmuje TVP 2 z udziałem na poziomie 11,38 proc. (emituje ona w tym czasie gł. “Studio Kemping”, “Kocham Cię Polsko” i “Boso przez świat”), a dalej są: Polsat (9,86 proc.; “Niekończąca opowieść”, filmy animowane, “Dziupla Cezara”) i TVP 1 (8,95 proc.; m.in. “Złota rączka”, “Klub przyjaciół Myszki Miki”, “Hannah Montana”, “Szkoła złamanych serc”).
Dane telemetryczne pokazują, że poranny magazyn oglądają głównie kobiety, widzowie po 25. roku życia, mieszkańcy miast oraz osoby z wykształceniem średnim i wyższym.
Widownia “Dzień dobry wakacje” odcinek po odcinku
DD wakacje | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
03-07-2010 | 574 765 | 13,73% | 18,01% |
10-07-2010 | 625 078 | 15,19% | 17,76% |
17-07-2010 | 634 416 | 14,61% | 17,19% |
Średnia | 611 570 | 14,51% | 17,64% |
Oglądalność programu na tle konkurencji
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVN – DD Wakacje | 611 570 | 14,51% | 17,64% |
TVP 2 | 479 421 | 11,38% | 9,04% |
Polsat | 415 476 | 9,86% | 10,99% |
TVP 1 | 377 043 | 8,95% | 7,87% |
Profil widowni magazynu
WIRTUALNEMEDIA.PL | ADH % | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 36,56% | 76 |
Kobiety | 63,44% | 122 | |
Wiek | 4-9 | 4,48% | 75 |
10-15 | 2,27% | 32 | |
16 - 19 | 2,28% | 39 | |
20 - 24 | 5,78% | 71 | |
25 - 29 | 9,82% | 111 | |
30 - 34 | 9,57% | 117 | |
35 - 39 | 8,61% | 121 | |
40 - 44 | 6,55% | 102 | |
45 - 49 | 7,37% | 103 | |
50 - 54 | 12,22% | 148 | |
55 - 59 | 10,54% | 139 | |
60+ | 20,51% | 105 | |
Wlk. miasta | Wieś | 20,76% | 53 |
< 50 tys. | 26,81% | 111 | |
50-100 tys. | 9,46% | 110 | |
100-200 tys. | 9,56% | 120 | |
200–500 tys. | 12,14% | 132 | |
> 500 tys. | 21,27% | 191 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 39,53% | 86 |
Średnie | 42,17% | 142 | |
Wyższe | 11,55% | 101 | |
Inne | 6,75% | 52 |
Dołącz do dyskusji: “Dzień dobry wakacje” poprawia wyniki TVN-u