„Dzień dobry TVN” najchętniej oglądanym magazynem śniadaniowym. Słaby debiut „Dzień dobry Polsko”
Wiosną br. roku największą oglądalność spośród programów śniadaniowych ma „Dzień dobry TVN”, który zanotował spadek widowni, podobnie jak konkurencyjne „Pytanie na śniadanie”. Zyskał tylko nadawany w Polsacie „Nowy dzień”. Stawkę zamyka nowy morning-show TVP1 „Dzień dobry Polsko”.
W okresie od 1 marca do 8 maja 2017 roku średnia oglądalność magazynu „Dzień dobry TVN” (emisja w TVN od poniedziałku do soboty o godz. 8.00 i w niedziele o 8.30) wyniosła 532 tys. osób przy 10,66 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+ - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez dom mediowy Codemedia. Program miał o 23 tys. widzów mniej niż rok wcześniej.
Drugie miejsce należało do konkurencyjnego „Pytania na śniadanie” TVP2 (emisja od poniedziałku do soboty o 8.00, a od 16 stycznia ub.r. sobotnie wydania pokazywane są o 7.30), które w analizowanym okresie przyciągało przed telewizory średnio 378 tys. osób, co przełożyło się na 8,50 proc. udziału. Rok wcześniej magazyn Dwójki śledziło 395 tys. widzów przy udziale wynoszącym 9,06 proc. (był on pokazywany od poniedziałku do soboty o 8.00).
Trzeci był magazyn „Nowy dzień z Polsat News”, który pokazywany jest w Polsacie codziennie o godz. 6.00. W wiosennej ramówce br. jego widownia wynosi 326 tys. osób, a jego udział - 13,41 proc. (najwyższy spośród wszystkich analizowanych programów). Program ten względem analogicznego okresu ub.r. zyskał 50 tys. widzów.
Najsłabiej wypadł nowy morning show TVP1 „Dzień dobry Polsko”, który wszedł na antenę 27 lutego br. W okresie od 1 marca do 8 maja br. oglądało go średnio 126 tys. osób, co przełożyło się na 5,13 proc. udziału.
- Co ciekawe program „Dzień Dobry Polsko” powinien w pierwszej kolejności odebrać widzów programowi Polsatu (z uwagi na godzinę emisji), a jego oglądalność wzrosła i to dość znacząco. Pokazuje to, że widzowie chętnie sięgają do tego typu formatów i nadal jest miejsce na to, aby te formaty mogły zwiększać swoją widownię - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Bartosz Zientek, group account director w Codemedia. - Zapewne trudno będzie odebrać pozycję lidera TVNowi. Należy pamiętać, że produkcja tego typu formatów jest bardzo trudna, dlatego nie spodziewałbym się pojawiania nowych pozycji programowych, a bardziej rozwoju już tych istniejących - dodaje.
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wszystkie magazyny zanotowały wzrosty oglądalności względem analogicznego okresu rok wcześniej. Będący liderem „Dzień dobry TVN” zyskał 6 tys. do 272 tys. widzów. Z trzeciego na drugie miejsce awansowało „Pytanie na śniadanie” (wzrost o 10 tys. do 131 tys. oglądających), które wyprzedziło „Nowy dzień z Polsat News” (jednak do góry o 5 tys. do 127 tys.).
Również i tutaj zdecydowanie najsłabiej wypadło „Dzień dobry Polsko” (tylko 28 tys. widzów).
- Na korzyść wysokich oglądalności w tym roku może oczywiście wpływać również pogoda (mieliśmy najzimniejszy kwiecień od kilkunastu lat), ale pamiętajmy, że są to programy często oglądane przed wyjściem do pracy, więc aura nie ma aż tak dużego wpływu na ich wyniki - komentuje nam ekspert z Codemedia.
Najchętniej oglądany odcinek „Dzień dobry TVN” pokazano 19 marca (śledziło go 1,18 mln widzów), „Pytanie na śniadanie” - 4 marca (520 tys.), „Nowy dzień z Polsat News” - 7 lutego (432 tys.), a „Dzień dobry Polsko” - 14 lutego (183 tys.).
Dołącz do dyskusji: „Dzień dobry TVN” najchętniej oglądanym magazynem śniadaniowym. Słaby debiut „Dzień dobry Polsko”