Procter&Gamble przeciw uprzedzeniom w akcji „Dziękuję Ci, Mamo” (wideo)
Koncern Procter&Gamble rozpoczął kolejną odsłonę wizerunkowej kampanii reklamowej pod hasłem „Dziękuję Ci, Mamo” związanej z igrzyskami olimpijskimi. Akcja jest oparta na spocie zatytułowanym „Miłość ponad uprzedzenia”.
Kampania przedstawia prawdziwe historie zmagań sportowców widziane oczami ich matek. Dzieci muszą zmierzyć się z różnego rodzaju uprzedzeniami i osądami ze strony innych, a matki są ich wiernymi sojusznikami.
Spot pokazuje krótko sześć historii, m.in. dziewczynki dorastającej w kulturze, w której kobiecość wyklucza rywalizację, chłopca marzącego o dyscyplinie sportu, na której uprawianie ledwo stać jego ciężko pracujących rodziców oraz dzieci różnych ras, wyznań i orientacji seksualnych, które nie mogą znaleźć nikogo podobnego do siebie, kto uprawiałby ich ukochaną dyscyplinę sportu. Inspiracjami są autentyczne losy sportowców, którzy brali udział w igrzyskach olimpijskich.
Z sondażu zrealizowanego na zlecenie P&G przez Międzynarodowy Komitet Olimpijski wynika, że 55 proc. olimpijczyków doświadczyło w dzieciństwie uprzedzeń i osądów ze strony innych osób, a dla 53 proc. największe wsparcie w takich sytuacja zapewniały mamy.
- W Procter&Gamble pragniemy stworzyć lepszy świat dla każdego - świat wolny od uprzedzeń, w którym panuje równość reprezentacji, głosu i szans. Świat, w którym jest więcej równości sprawia, że społeczeństwo jest lepsze, a gospodarka się rozwija. Niestety, ta równość jest ograniczana różnymi uprzedzeniami. Mamy świadomość, że możemy wykorzystać nasz głos w dobrej sprawie i zwrócić uwagę na problem zachowań, które hamują ludzki potencjał. Mamy nadzieję, że naszymi działaniami zachęcimy do otwartej dyskusji, a tym samym wpłyniemy na postawy, a może nawet zmienimy zachowania - komentuje Marc Pritchard, global brand officer w koncernie.
Procter&Gamble zrealizował już kilka kampanii pod hasłem „Dziękuję Ci, Mamo” przy okazji igrzysk olimpijskich. W akcji realizowanej wiosną i latem ub.r. motywem przewodnim był strach i pocieszenie w dramatycznych sytuacjach życiowych, a w polskiej odsłonie razem ze swoimi matkami wystąpili Maja Włoszczowska i Radosław Kawęcki.
Nowa kampanie będzie realizowana w telewizji (spot będzie emitowany w ponad dwudziestu krajach) oraz internecie (m.in. na stronie LoveOverBias.com i na platformach społecznościowych pod tagiem #LoveOverBias).
Spot na potrzeby akcji wyreżyserowała Alma Har’el.
Dołącz do dyskusji: Procter&Gamble przeciw uprzedzeniom w akcji „Dziękuję Ci, Mamo” (wideo)