Dzieci najchętniej oglądają Polsat, TVN i Nickelodeon. TVP2 dopiero ósma (raport)
Polsat pozostaje najpopularniejszym kanałem wśród dzieci. W czołowej piątce - oprócz trzech głównych stacji - znajdują się też Nickelodeon i TV Puls. Ranking top 10 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.
W okresie od 1 stycznia do 24 lipca 2014 roku pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji wśród widzów mających od 4 do 12 lat należało do Polsatu. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem analogicznego okresu ub.r. zmniejszył się o 4,31 proc. i wyniósł 11,54 proc., ale stacja utrzymała pierwsze miejsce - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
>>> TVP1 i TVP2 z najgorszymi wynikami w historii, TVN liderem
Na drugim miejscu - tak jak rok wcześniej - uplasowała się telewizja TVN, której udział wzrósł o 2,60 proc. i wyniósł 8,67 proc. Na trzeciej lokacie znalazł się Nickelodeon - będący najwyżej w zestawieniu kanał dziecięcy. Jego udział spadł o 5,85 proc. do 4,99 proc.
Czwarte miejsce zajął nadawany naziemnie kanał TV Puls, zyskujący 10,90 proc. do 4,78 proc. Pierwszą piątkę zestawienia zamyka TVP1, której udział zmniejszył się o 15,45 proc. i wyniósł 4,76 proc.
Oczko niżej znalazł się kanał Puls 2. Jego średni udział w badanym okresie wyniósł 4,58 proc., po wzroście o 100,88 proc. - największym w rankingu. To naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci.
Na siódmym miejscu z 4,54 proc. udziału sklasyfikowana została stacja Cartoon Network. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. jej wynik zmalał o 4,42 proc.
Dopiero ósme miejsce zajęła TVP2, której średni dobowy wynik pomniejszył się o 11,68 proc., do 4,31 proc.
W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje jak: MiniMini+ (3,93 proc. udziału; spadek o 32,24 proc. - największy w zestawieniu) i Disney Channel (3,80 proc.; - 23,23 proc.).
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4-12 | |||
DVB-T | 01.01-24.07.2013 | 01.01-24.07.2014 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Polsat | 46 749 | 12,06% | 44 745 | 11,54% |
TVN | 32 745 | 8,45% | 33 607 | 8,67% |
Nickelodeon | 20 560 | 5,30% | 19 340 | 4,99% |
TV PULS | 16 703 | 4,31% | 18 524 | 4,78% |
TVP1 | 21 812 | 5,63% | 18 452 | 4,76% |
Puls 2 | 8 855 | 2,28% | 17 774 | 4,58% |
Cartoon Network | 18 406 | 4,75% | 17 590 | 4,54% |
TVP2 | 18 903 | 4,88% | 16 705 | 4,31% |
MiniMini+ | 22 468 | 5,80% | 15 227 | 3,93% |
Disney Channel | 19 207 | 4,95% | 14 749 | 3,80% |
Dołącz do dyskusji: Dzieci najchętniej oglądają Polsat, TVN i Nickelodeon. TVP2 dopiero ósma (raport)