Polsat liderem w DVB-T, rekordowy spadek TVP Info. TV Puls wyprzedził TV4 - Zoom TV przed WP TV
Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w październiku br. nadal był Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał Nowa TV, a najwięcej straciło TVP Info - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W październiku 2018 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem był Polsat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do października 2017 roku zmniejszył się o 5,30 proc. i wyniósł 12,51 proc.
Drugą pozycję zajęła TVP1, która zanotowała udział na poziomie 10,87 proc., po spadku o 4,31 proc.
Podium uzupełnia TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 0,28 proc. i wyniósł 10,62 proc.
Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVN, którego udział spadł o 0,10 proc. do 9,99 proc.
Duży spadek TVP Info
W czołowej piątce znalazło się jeszcze TVP Info. Jego udział spadł najbardziej w zestawieniu - o 13,59 proc. do 6,61 proc.
Kolejny był kanał TV Puls, który awansował z siódmej lokaty. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 5,88 proc. (rok wcześniej było to 5,12 proc., co oznacza wzrost wynoszący 14,84 proc.).
Dwa oczka niżej, z udziałem na poziomie 4,17 proc. (wzrost o 5,30 proc.), znalazł się siostrzany Puls 2.
20. miejsce zajął TVP Sport, którego średni udział w naziemnej telewizji cyfrowej w październiku br. wyniósł 1,08 proc. Stacja ta na MUX-3 nadaje od 7 czerwca, gdzie zastąpiła TVP Rozrywkę.
Zoom TV przed WP
Od 23. do 26. miejsca w zestawieniu zajęły naziemne kanały, które wystartowały w 2016 roku (Zoom TV - 0,62 proc. udziału w październiku br., WP - 0,60 proc., Nowa TV - 0,54 proc. oraz Metro - 0,51 proc.). Trzy pierwsze wyżej wymienione stacje odnotowały wzrosty względem października 2017 roku - wyniosły one odpowiednio 40,91 proc., 17,65 proc. i 50 proc. (największy w zestawieniu wszystkich kanałów). Z kolei wynik Metra się nie zmienił.
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w październiku 2018 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T też utrzymał Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 13,56 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, spadek o 6,61 proc.
Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 4,44 proc. do 13,16 proc. Na podium znalazła się jeszcze Dwójka (8,75 proc., w dół o 6,82 proc.) i Jedynka (6,54 proc.; - 2,10 proc.).
1,23 proc. udziału w tej grupie miał TVP Sport.
Największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 54,29 proc. do 0,54 proc., też odnotowała tutaj Nowa TV. Z kolei w tym ujęciu najwięcej straciło Metro - było to 32,88 proc. do 0,49 proc.
Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.
Dołącz do dyskusji: Polsat liderem w DVB-T, rekordowy spadek TVP Info. TV Puls wyprzedził TV4 - Zoom TV przed WP TV