Polsat liderem oglądalności w DVB-T, Metro z największym wzrostem
Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w marcu br. był Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał Metro, a najwięcej straciła TVP Rozrywka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W marcu 2019 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem był Polsat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnenedia.pl przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do marca 2018 roku zmniejszył się o 0,22 proc. i wyniósł 13,42 proc.
Drugą pozycję zajęła TVP1, która zanotowała udział na poziomie 12,58 proc., po spadku o 2,78 proc.
Podium uzupełnia TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 4,68 proc. i wyniósł 10,51 proc.
Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVN, którego udział spadł o 12,41 proc. do 8,26 proc.
W czołowej piątce znalazł się jeszcze kanał TV Puls. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 6,03 proc. (rok wcześniej było to 6,01 proc., co oznacza wzrost wynoszący 0,33 proc.). Trzy oczka niżej, z udziałem na poziomie 4,15 proc. (spadek o 0,48 proc.), znalazł się siostrzany Puls 2.
13. miejsce zajął TVP Sport, którego średni udział w naziemnej telewizji cyfrowej w marcu br. wyniósł 2,07 proc. Stacja ta na MUX-3 nadaje od 7 czerwca ub.r., gdzie zastąpiła TVP Rozrywkę. Z kolei od 22 grudnia ub.r. stacja w jakości HD jest dostępna również na ósmym multipleksie DVB-T (wraz z TVP Rozrywką, która powróciła do naziemnej telewizji cyfrowej).
Wspomniana wyżej TVP Rozrywka zanotowała spadek udziału w marcu br. względem marca ub.r. o 76,77 proc. do 0,36 proc. Jednocześnie jest to największa strata w zestawieniu.
Od 22. do 26. miejsca w zestawieniu zajęły naziemne kanały, które wystartowały w 2016 roku (Metro - 0,69 proc. udziału w marcu br., Zoom TV - 0,66 proc., WP - 0,56 proc. oraz Nowa TV - 0,47 proc.).
Trzy z nich odnotowały wzrosty względem marca 2018 roku - wyniosły one 25,45 proc. w przypadku Metro (największy w zestawieniu), 24,53 proc. - Zoom TV i 2,17 proc. - Nowa TV. Z kolei wynik WP zmalał o 11,11 proc.
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w marcu 2019 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T też zajął Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 14,71 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, spadek o 2,32 proc.
Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmniejszył się o 8,67 proc. do 11,27 proc. Na podium znalazła się jeszcze Dwójka (8,42 proc., do góry o 6,18 proc.), która wyprzedziła Jedynkę (8,33 proc.; + 4 proc.).
1,99 proc. udziału w tej grupie miał TVP Sport.
Największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 40 proc. do 0,70 proc., odnotowała tutaj stacja Zoom TV. Również i w tym ujęciu najwięcej straciła TVP Rozrywka - było to 62,70 proc. do 0,47 proc.
Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.
Dołącz do dyskusji: Polsat liderem oglądalności w DVB-T, Metro z największym wzrostem
jedno i drugie