Duży spadek RMF FM, zyskało Radio ZET i VOX FM
RMF FM pozostaje liderem rynku radiowego, ale w I kwartale br. stacja ta miała zdecydowanie niższy wynik niż rok temu. Wzrosty odnotowały m.in. Radio ZET oraz VOX FM powstały w miejsce Eski Rock - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział RMF FM w rynku radiowym w I kwartale br. wyniósł 23,4 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,1 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugiej pozycji wśród stacji ogólnopolskich i ponadregionalnych znalazło się Radio ZET z udziałem w analizowanym okresie na poziomie 15,7 proc., po wzroście o 0,7 pkt. proc. Przewaga RMF FM nad Radiem ZET w analizowanym kwartale wyniosła 7,6 pkt. proc.
Trzecie miejsce zajęła publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 10,2 proc., o 0,1 pkt. proc. wyższy niż rok wcześniej. Oczko niżej uplasowała się radiowa Trójka z wynikiem na poziomie 7,4 proc., takim samym jak rok wcześniej. Zaś piąta pozycja należała do Radia Maryja, które straciło 0,3 pkt. proc. (do 2,3 proc. udziału).
Na szóstej lokacie znalazło się Radio VOX FM, którego udział w okresie od stycznia do marca br. wyniósł 1,7 proc., czyli o 0,5 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej, gdy na 18 częstotliwościach wykorzystywanych obecnie przez VOX FM nadawało wówczas Radio Eska Rock. VOX FM przejęło je w grudniu ub.r. Stacja ta gra muzykę taneczną (więcej na ten temat).
- To zadowalający wynik, co nie znaczy, że nie mamy większych apetytów. W połowie marca wystartowała kampania wizerunkowa, której efekty mamy nadzieję odnotować niebawem w wynikach słuchalności, a w kwietniu pojawiły się nowe osoby i nowe programy. Radio VOX FM nadaje dopiero od czterech miesięcy, jeszcze wiele przed nami - komentuje Piotr Rzepka, dyrektor programowy Radia VOX FM.
udział w czasie słuchania % | styczeń: marzec 2008 | styczeń: marzec | styczeń: marzec | styczeń: marzec | styczeń: marzec | styczeń: marzec | styczeń : marzec |
RMF FM | 23,3% | 25,8% | 27,5% | 25,4% | 24,3% | 25,5% | 23,4% |
Radio ZET | 18,9% | 16,6% | 16,0% | 16,3% | 14,9% | 15,0% | 15,7% |
Jedynka | 12,5% | 12,0% | 13,3% | 12,3% | 11,7% | 10,1% | 10,2% |
Trójka | 5,6% | 6,3% | 7,6% | 8,7% | 8,2% | 7,4% | 7,4% |
Radio Maryja | 2,4% | 2,2% | 2,1% | 2,4% | 3,3% | 2,6% | 2,3% |
VOX FM | 0,2% | 0,9% | 1,7% | 1,4% | 1,7% | 1,7% | 2,2% |
TOK FM | 1,1% | 1,1% | 1,2% | 1,4% | 1,4% | 1,1% | 1,2% |
RMF Classic | - | - | - | 0,9% | 0,8% | 1,0% | 1,1% |
Czwórka | 0,3% | 0,1% | 0,2% | 0,5% | 0,4% | 0,4% | 0,7% |
Dwójka | 0,5% | 0,6% | 0,9% | 0,6% | 0,6% | 0,5% | 0,5% |
ZET Chilli | - | 0,3% | 0,5% | 0,5% | 0,3% | 0,6% | 0,4% |
Radio PiN | - | - | 0,2% | 0,2% | 0,2% | 0,1% | 0,2% |
1 2
Dołącz do dyskusji: Duży spadek RMF FM, zyskało Radio ZET i VOX FM
Ja swojego wyboru już wiele lat temu dokonałem: Program Drugi Polskiego Radia i długo długo nic.
- Brak reklam podpasek, proszków do prania, środków na hemoroidy i innych. Mam wstręt do reklam i nie jestem w stanie słuchać nawet innych programów publicznego radia, bo w Jedynce czy Trójce jest zatrzęsienie takich reklam.
- Najwyższy poziom słowa i kultury prezenterów
- Słuchowiska i audycje literackie
- Muzyka, którą lubię i która mnie uspokaja
No ale ja jestem elitą, a nie hołotą. Ja mogę słuchać Dwójki i mnie ten program nie nudzi, wręcz przeciwnie świetnie przy nim odpoczywam!