Duży spadek “Gazety Wyborczej”, “DGP” zyskała 8 tys. egz.
W luty 2010 roku ponownie spadła sprzedaż większości dzienników ogólnopolskich - najwięcej straciły "Gazeta Wyborcza", “Przegląd Sportowy” i "Parkiet". Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety w lutym 2010 r. wyniosła 442 357 egz., czyli o 11 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2009 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła 309 362 egz. Jest to wynik o ponad 15 proc. słabszy niż w lutym 2009 roku.
Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), który zmniejszył swoją sprzedaż o 13 proc. do 183 999 egz.
Za podium znalazła się "Rzeczpospolita". Tytuł wydawany przez Presspublikę zanotował w lutym wynik na poziomie 118 775 egz., co oznacza spadek o 6 proc. wobec analogicznego okresu poprzedniego roku.
"Rzeczpospolita" wyprzedziła piąty "Dziennik Gazetę Prawną" (Infor Biznes), który na rynku zadebiutował 14 września 2009 r. zastępując "Dziennik" i "Gazetę Prawną". Średnia sprzedaż ogółem "DGP" wyniosła 90 275 egz., czyli tylko o 8 tys. więcej niż w lutym 2009. r wynosiła sprzedaż “Gazety Prawnej” ("Dziennik" - 87 871 egz.).
Tytuł | luty | |||
Wirtualnemedia.pl | 2010 | 2009 | ||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem* | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Fakt | 596 726 | 442 357 | 678 974 | 498 680 |
Gazeta Wyborcza | 437 013 | 309 362 | 516 466 | 365 019 |
Super Express | 312 656 | 183 999 | 328 204 | 211 496 |
Rzeczpospolita | 194 123 | 118 775 | 201 371 | 126 593 |
Dziennik Gazeta Prawna | 148 867 | 90 275 | 117 942 | 82 285 |
Przegląd Sportowy | 92 771 | 49 529 | 111 559 | 60 361 |
Futbol News | 75 115 | 16 687 | - | - |
Puls Biznesu | 21 776 | 13 901 | 22 802 | 16 087 |
Parkiet | 15 176 | 6 147 | 21 608 | 9 062 |
W lutym 2010 r. w porównaniu ze styczniem 2010 wzrost sprzedaży odnotowały “Rzeczpospolita”, “Puls Biznesu” i “Parkiet”.
Tytuł | 2010 | |||
Wirtualnemedia.pl | luty | styczeń | ||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem* | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Fakt | 596 726 | 442 357 | 599 820 | 439 611 |
Gazeta Wyborcza | 437 013 | 309 362 | 458 297 | 315 342 |
Super Express | 312 656 | 183 999 | 310 036 | 185 587 |
Rzeczpospolita | 194 123 | 118 775 | 203 992 | 120 461 |
Dziennik Gazeta Prawna | 148 867 | 90 275 | 176 448 | 111 727 |
Przegląd Sportowy | 92 771 | 49 529 | 84 776 | 46 711 |
Futbol News | 75 115 | 16 687 | 78 387 | 20 891 |
Puls Biznesu | 21 776 | 13 901 | 21 569 | 13 837 |
Parkiet | 15 176 | 6 147 | 15 147 | 6 146 |
* sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasie przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.
Dołącz do dyskusji: Duży spadek “Gazety Wyborczej”, “DGP” zyskała 8 tys. egz.
Szmatławców nie czytuje, ale widzę, że populacja czytająca je, jest całkiem spora.