Duże spadki wśród pism młodzieżowych. „Bravo” na czele sprzedaży
W październiku 2015 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Fun Club”. Liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w październiku 2015 roku wyniosła 40 447 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2014 roku pismo to zanotowało spadek, wynoszący 48,56 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z czwartej na drugą pozycję awansował magazyn „Twist” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie jednak zmniejszyła się o 40,24 proc. do poziomu 17 493 egz.
Na ostatnią lokatę podium (z miejsca drugiego) awansował, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Fun Club”. Jego wynik zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 62,70 proc. do 16 821 egz.
Natomiast z trzeciego na czwarte miejsce spadł miesięcznik „Bravo Girl” (Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego magazynu zmalała w ciągu roku o 57,32 proc. i wyniosła 14 657 egz.
październik | ||||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Bravo | 114 915 | 40 447 | 40 447 | 149 743 | 78 627 | 78 627 |
Twist | 69 990 | 17 493 | 17 493 | 74 945 | 29 270 | 29 270 |
Fun Club | 74 987 | 16 821 | 16 821 | 89 952 | 45 100 | 45 100 |
Bravo Girl | 54 996 | 14 657 | 14 657 | 74 952 | 34 340 | 34 340 |
W październiku ub.r. w porównaniu do września ub.r. również wszystkie pisma młodzieżowe odnotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej w tym ujęciu stracił „Twist” - było to 41,75 proc.
ZKDP | 2015 | |||||
Wirtualnemedia.pl | październik | wrzesień | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Bravo | 114 915 | 40 447 | 40 447 | 121 686 | 43 117 | 43 117 |
Twist | 69 990 | 17 493 | 17 493 | 79 986 | 30 031 | 30 031 |
Fun Club | 74 987 | 16 821 | 16 821 | 74 974 | 21 705 | 21 705 |
Bravo Girl | 54 996 | 14 657 | 14 657 | 55 003 | 20 297 | 20 297 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Duże spadki wśród pism młodzieżowych. „Bravo” na czele sprzedaży