Duże spadki sprzedaży magazynów młodzieżowych. „Bravo” liderem
W I kwartale 2015 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił miesięcznik „Twist”. Liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w I kwartale 2015 roku wyniosła 72 360 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku pismo to zanotowało spadek wynoszący 39,23 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Druga pozycja przypadła magazynowi „Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 37,24 proc. do poziomu 43 064 egz.
Podium uzupełnia, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”. Jego średni wynik zmalał o 42,66 proc. do 33 259 egz.
Natomiast czwarte miejsce należało do miesięcznika „Twist” (Wydawnictwo Bauer). Średnia sprzedaż ogółem tego magazynu zmniejszyła się w ciągu roku o 44,22 proc. i wyniosła 28 134 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
ZKDP | I kwartał | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Bravo | 138 286 | 72 360 | 72 360 | 182 525 | 119 063 | 119 063 |
Fun Club | 83 275 | 43 064 | 43 064 | 106 613 | 68 622 | 68 622 |
Bravo Girl | 63 289 | 33 259 | 33 259 | 99 915 | 58 005 | 58 005 |
Twist | 63 296 | 28 134 | 28 134 | 99 911 | 50 440 | 50 440 |
W marcu 2015 roku średnia sprzedaż ogółem magazynu „Bravo” w porównaniu do marca 2014 roku zmniejszyła się o 45,90 proc. do 61 382 egz. Tytuł ten pozostał jednak nadal liderem segmentu.
Na drugim miejscu znalazł się miesięcznik „Fun Club” (43 603 egz.; spadek o 35,53 proc.), a z czwartego na trzecie awansowało „Bravo Girl” (33 502 egz.; - 28,43 proc.).
W tym ujęciu najwięcej stracił „Twist” - tytuł ten zanotował spadek o 47,70 proc.
ZKDP | marzec | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Bravo | 134 930 | 61 382 | 61 382 | 179 967 | 113 463 | 113 463 |
Fun Club | 79 964 | 43 603 | 43 603 | 109 964 | 67 633 | 67 633 |
Bravo Girl | 59 951 | 33 502 | 33 502 | 99 864 | 46 808 | 46 808 |
Twist | 59 968 | 27 470 | 27 470 | 99 801 | 52 522 | 52 522 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Duże spadki sprzedaży magazynów młodzieżowych. „Bravo” liderem
istotne jest klikanie a nie
czytanie waszych tresci,
to juz wiecie, usuwacie,
nie zarabiacie... proste