Drewniane gadżety reklamowe - kiedy warto je wykorzystać w biznesie?
Uwielbiamy gadżety. Darmowe upominki sprawiają, że marki wydają się bardziej przyjazne, jakby ludzkie. Dlatego tak ważne jest wdrożenie gadżetów do kampanii marketingowej firmy. Ale nie każdy prezent się sprawdzi. Najbardziej skuteczne są te cechujące się użytecznością oraz oryginalnością. I właśnie takie są drewniane gadżety reklamowe.
W tym artykule dowiesz się:
- dlaczego warto postawić na drewniane upominki reklamowe;
- co możesz dzięki nim zyskać;
- jakie gadżety reklamowe wybrać i na co zwrócić uwagę przy wyborze;
- ile to wszystko kosztuje.
Drewniane gadżety reklamowe - moc ekologii
Tematyka zmian klimatu coraz częściej pojawia się nie tylko w mediach, ale także w marketingu. Wiele badań jednoznacznie pokazuje, że konsumenci są coraz bardziej świadomi i w świadomy sposób dokonują codziennych zakupowych wyborów. Również marki coraz częściej angażują się w działania przyjazne środowisku, ograniczając zużycie plastiku czy wdrażając w życie zrównoważoną produkcję. Przynosi im to wymierne rezultaty. Klienci doceniają ich wysiłki, kupując od nich częściej i polecając markę innym.
„Aż 76% osób, do których trafiły gadżety reklamowe, zaczęło postrzegać markę lepiej niż przed obdarowaniem.”
Warto więc pokazać klientom, że Twoja firma bierze czynny udział w ratowaniu planety. Do tego świetnie sprawdzą się właśnie drewniane gadżety reklamowe, na których dodatkowo możesz umieścić jakieś budujące, związane z Twoją marką hasło.
Dzięki tej prostej i niezwykle taniej strategii marketingowej zyskujesz:
- lojalnych klientów, którzy z większym prawdopodobieństwem kupią u Ciebie ponownie produkt;
- pozytywne opinie, gdyż konsumenci chętnie je dodają po otrzymaniu prezentu;
- grono dodatkowych klientów, dzięki darmowym poleceniom.
Jakie drewniane gadżety reklamowe są najpopularniejsze?
Wybór drewnianych upominków może przyprawić Cię o ból głowy. Dzisiaj w zasadzie wszystko może stać się nośnikiem reklamowym, zależy to bowiem tylko od Twojej wyobraźni. Pamiętaj jednak, że nie każde upominki sprawdzą się tak samo dobrze. Liczne obserwacje pokazują, że skuteczny gadżet reklamowy to taki, który jest praktyczny, ładny i oryginalny.
Ogromną popularnością cieszą się drewniane długopisy, powerbanki czy pendrive’y. Ale to nie jedyne przedmioty, które wesprą promocję Twojej firmy. Poniżej znajdziesz kilka naszych propozycji i zobaczysz, dla jakich branż sprawdzą się one najlepiej.
Drewniane zabawki reklamowe
Puzzle, gry zręcznościowe czy planszowe. Wybór ekologicznych zabawek z logo firmy jest ogromny. To świetny pomysł na marketing dla marek, których odbiorcami są rodzice małych lub większych dzieci. Polecamy je firmom, które chcą pokazać, że zależy im nie tylko na ekologii, ale i bezpieczeństwie najmłodszych.
Takie drewniane gadżety reklamowe z pewnością będą używane przez długi okres, regularnie przypominając o istnieniu Twojej marki. Z takich upominków mogą skorzystać również placówki edukacyjne oraz organizacje non profit.
Artykuły kuchenne
Wśród nich znajdziesz upominki, które kosztują nieco więcej. Ale to one robią ogromne wrażenie, a do tego masz pewność, że będą codziennie wykorzystywane w kuchni. Z grawerem zyskają elegancki wygląd i staną się idealnym nośnikiem reklamowym Twojej marki.
Najpopularniejsze drewniane artykuły kuchenne to:
- deski do krojenia;
- otwieracze do butelek;
- podkładki pod kubek;
- noże do smarowania;
- magnesy na lodówkę.
Ta kategoria gadżetów reklamowych to idealne rozwiązanie dla restauracji oraz sklepów oferujących luksusową żywność i produkty. Drewniane upominki to również idealny wybór prezentu dla lojalnych partnerów biznesowych.
Elektronika
Jednymi z najbardziej użytecznych ekologicznych upominków są powerbanki. Nie ma się co dziwić, nieustannie bowiem korzystamy z różnych urządzeń i praktycznie codziennie musimy je ładować. Powerbank sprawdzi się więc idealne dla właściciela smartfona czy tabletu. A ten w drewnianej obudowie z pewnością zrobi lepsze wrażenie.
Oprócz powerbanków możesz skorzystać z oferty klasycznych pendrivów czy ładowarek bezprzewodowych.
Artykuły piśmiennicze
W kategorii popularnością zdecydowanie wygrywają. Firmy je uwielbiają, bo są tanie i tak samo skuteczne jak droższe upominki.
Warto tu postawić na:
- ekologiczne długopisy, np. wykonane z materiałów z recyklingu;
- notatniki z drewnianą okładką;
- drewniane kredki.
Artykuły piśmiennicze świetnie sprawdzą się dla każdej firmy, niezależnie od jej profilu działalności.
Ile to kosztuje?
Ceny gadżetów reklamowych są naprawdę niskie w porównaniu z innymi formami reklamy. Sprzedaż hurtowa tych upominków sprawia, że może w nie z powodzeniem zainwestować nawet mała firma. Koszty zaczynają się już bowiem od kilkudziesięciu groszy za produkt, np. w przypadku długopisów.
Firmy jednak coraz częściej decydują się na droższe upominki. Niektórzy podają, że są w stanie wydać na gadżet od 5 zł do 10 zł.
Pamiętaj jednak, że nawet drobny upominek (np. dodany do zamówienia) już poprawia wizerunek Twojej firmy. Może nim być zwykła krówka czy wspomniany wcześniej długopis. A to nie musi dużo kosztować.
Podsumowanie
Drewniane gadżety reklamowe to uniwersalny i bardzo skuteczny sposób na promocję firmy w stacjonarny sposób. Upominki wyróżniają markę na rynku i pozwalają jej dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Należy tylko pamiętać o odpowiednim sposobie ich dystrybucji oraz samej grupie docelowej, której nie każdy gadżet może przypaść do gustu.
Dołącz do dyskusji: Drewniane gadżety reklamowe - kiedy warto je wykorzystać w biznesie?