Dole Sunshine i Grey London piszą list do papieża, aby zapobiec „poważnej katastrofie PR”
Producent żywności oraz dostawca owoców i warzyw Dole Sunshine postanowił pozbyć się wieloletniego i, zdaniem agencji Grey London, niesprawiedliwego skojarzenia z „zakazanym owocem”. Aby naprawić ten ich zdaniem „największy błąd PR”, twórcy kampanii opublikowali list otwarty w "La Repubblica", ulubionej gazecie Papieża Franciszka, skierowany właśnie do niego.
W swoim apelu autorzy listu opublikowanego na łamach ulubionej gazety Papieża poprosili głowę Kościoła katolickiego o zastąpienie słowa „owoc” w Piśmie Świętym jakimkolwiek niezdrowym fast foodem, aby przypomnieć chrześcijanom o korzyściach płynących z owoców. Firma wyjaśniła, że pomimo tego, że jabłko nie zostało wprost wymienione w Biblii, ze względu na koncepcję grzechu pierworodnego, to ma wypracowany negatywny wizerunek.
Agencja Grey podkreśla, że aktywacja nie jest zniewagą dla wierzących – bo projekt promuje zasady zdrowego odżywiania: „Żadnego owocu nie należy zakazywać” – mówią autorzy kampanii.
List skierowany do Papieża Franciszka został napisany z przymrużeniem oka. Jego autorzy proszą go, by pomógł im odwrócić „największą katastrofę PR, z jaką kiedykolwiek się zmagała: klęskę grzechu pierworodnego". Jego celem jest przywrócenie dobrego imienia „zakazanego owocu” po tysiącach lat oszczerstw, poprzez drobną poprawkę w Biblii, „zastępując słowo „owoc”. „na przykład każdą inną niezdrową przekąskę”.
List – dowcipny i bezprecedensowy apel do Papieża – ma zainicjować globalny dialog na temat znaczenia owoców dla pożywnej diety i skupić się na korzyściach płynących ze spożywania owoców.
- Rozumiemy, że prośba o tę zmianę jest odważną i prowokacyjną prośbą i oczywiście nie mamy na myśli braku szacunku dla Jego Świątobliwości ani Kościoła – powiedział Pier Luigi Sigismondi, prezes Dole Packaged Foods & Beverages Group. - Wierzymy, że jeśli uda nam się rozwiązać problem błędnego przedstawiania owoców, możemy rozpocząć nową globalną narrację, która koncentruje się na ich korzyściach i tworzy nowe, zdrowsze nawyki żywieniowe, które są zgodne z naszym celem zapewnienia wszystkim dobrego odżywiania.
Kampania zatytułowana „No Fruit Should Be Forbidden” prowadzona jest w Wielkiej Brytanii. Została stworzona dla marki Dole przez agencję reklamową Grey London.
Dołącz do dyskusji: Dole Sunshine i Grey London piszą list do papieża, aby zapobiec „poważnej katastrofie PR”