“Dobry Tydzień” - tygodnik o religii i gwiazdach od Bauera. Odniesie sukces rynkowy? (opinie)
Wydawnictwo Bauer wprowadza dzisiaj na rynek tygodnik “Dobry Tydzień” o gwiazdach, poradnictwie i religii, adresowany do kobiet ceniących wartości rodzinne i religijne. - Pomysł na magazyn jest dobry i ma szansę na sukces - uważają przedstawiciele branży prasowej.
Zawartość liczącego 48 stron tygodnika jest podzielona na działy: “Ludzie”, “Historia” i “Religia”. W pierwszym z nich będą opisywane znane osoby szczególnie ceniące wartości rodzinne, patriotyczne i katolickie. Dalej, na rozkładówce prezentowani będą papieże, święci i błogosławieni. W każdym numerze znajdzie się też kalendarz liturgiczny, sekcja poświęcona papieżowi Franciszkowi i cykl prezentujący sanktuaria, dwory, parki i uzdrowiska. W części poradnikowej będzie można znaleźć z kolei przepisy kulinarne, teksty o zdrowiu i porady prawne. Pismo kosztować będzie 1,80 zł.
Prace nad “Dobrym Tygodniem” trwały około pół roku.
- Do wprowadzenia kolejnego tytułu zachęcił nas wielki sukces magazynów z tego segmentu. Od dawna odnotowujemy zarówno wzrost czytelnictwa, jak i sprzedaży tych tytułów - mówi Wirtualnemedia.pl Marek Lasota, wydawca magazynów kobieco-rozrywkowych w Wydawnictwie Bauer. W tym segmencie spółka posiada m.in. takie pisma jak “Życie na Gorąco”, “Rewia”, “Świat & Ludzie” czy “Chwila dla Ciebie”.
- Staramy się zaoferować czytelnikom możliwie jak najwięcej ciekawych i różniących się między sobą magazynów, stąd tym razem pomysł na tytuł skierowanych do kobiet ceniących tradycje i wartości rodzinne. To pomysł naszych dziennikarzy. Wyniki badań fokusowych przeprowadzonych w całym kraju pokazały, jak duże jest zainteresowanie właśnie tak skrojonym tytułem - dodaje.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
- Biorąc pod uwagę sukces sprzedażowy “Chwili dla Ciebie”, która przy relatywnie wysokiej cenie egzemplarzowej (też 1,80 zł) sprzedaje co tydzień blisko 300 tys. egzemplarzy, to wydanie “Dobrego Dnia” jest dobrym pomysłem - mówi Wirtualnemedia.pl Ewa Redel-Bydłowska, wiceprezes Edipresse Polska, odpowiedzialna za magazyny poradnikowe. Jej zdaniem nowy tytuł nie osiągnie aż takiej sprzedaży jak “Chwila”. Ma jednak mniej stron, przez co generuje niższe koszty.
- Jeśli sprzedaż po kampanii utrzyma się na poziomie około 180 -200 tys egz., to przy synergiach kosztowych, które Bauer niewątpliwie może w tym projekcie wykorzystywać, tytuł powinien być dochodowy niezależnie od wpływów reklamowych - uważa Redel-Bydłowska.
Ruch Bauera pozytywnie ocenia też Monika Rychlica, head of press, outdoor, cinema & new media w domu mediowym Initiative Media Warszawa. - Wydanie “Dobrego Tygodnia” może okazać się strzałem w dziesiątkę - uważa. Jako przykład podaje sukces rynkowy konserwatywnych tygodników opinii. - Co prawda ostatnio spadła im sprzedaż, ale nadal całkiem nieźle sobie radzą - dodaje Rychlica.
- Sam pomysł, by skierować do konserwatystek osobny tygodnik ma szansę powodzenia. To jest wbrew pozorom bardzo szeroki odbiorca. Projekt dobrze przygotowany mógłby liczyć na sprzedaż nawet do 100 tys. egz. - mówi nam z kolei Dorota Łosiewicz, szefowa portalu Wsumie.pl i dziennikarka tygodnika “W Sieci”.
Ryzyko w wydaniu “Dobrego Tygodnia” upatruje ona jednak w tym, że odbiorca konserwatywny jest już częściowo zagospodarowany przez takie tygodniki opinii jak “W Sieci” czy “Gość Niedzielny”. - Pytanie dlaczego kobiety o poglądach konserwatywnych miałyby sięgnąć po nowy tytuł? Tygodnik “W Sieci” ma rozbudowaną ofertę także dla nich. Dużo miejsca poświęcamy kwestiom wychowania, problemów małżeńskich, wiary, publikujemy wywiady z gwiazdami, które chętnie mówią o Bogu i wartościach, mamy też szeroką ofertę kulturalną czy porady kulinarne - wymienia Łosiewicz.
Zdaniem szefowej Wsumie.pl, ryzyko wydawcy jest też związane ze specyficznymi gustami konserwatywnego czytelnika. - Z doświadczenia wiem, że potrzebuje on pogłębionych treści. Nie wystarczą mu wyłącznie newsy o gwiazdach, które dały się poznać z konserwatywnych poglądów. Potrzebuje prawdziwej mądrości, tekstów problemowych i szybko wyczuje fałsz - uważa Dorota Łosiewicz.
Ewa Redel-Bydłowska uważa, że ryzykowne może być właśnie tak silne “wartościowe” pozycjonowanie nowego tygodnika - Wydaje sie, że dla wielu czytelniczek ten segment ma oferować właśnie chwilę relaksu, rozrywki, emocji oraz prostych porad. Niekoniecznie pisma takie maja wyrażać czy określać czytelniczkę światopoglądowo. Elementy tradycji czy obyczajowości religijnej mogą być obecne w każdym piśmie, ale tak mocne ich eksponowanie może paradoksalnie odpychać, niż przyciągać - uważa wiceprezes Edipresse Polska.
Wydawnictwo Bauer nie podaje konkretnych oczekiwań co do sprzedaży “Dobrego Tygodnia”. Tytuł zadebiutował w nakładzie 350 tys. egz. Wydawca planuje przeznaczyć na jego promocję ponad 5 mln zł do końca roku. Kampania już ruszyła i obejmuje telewizję (stacje grup: TVP, Polsat, TVN i Idmnet), radio (RMF FM) i internet (Interia.pl) oraz magazyny Wydawnictwa Bauer. Za kreację spotu odpowiada Digit Art, a za zakup mediów - dom mediowy MEC.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Dołącz do dyskusji: “Dobry Tydzień” - tygodnik o religii i gwiazdach od Bauera. Odniesie sukces rynkowy? (opinie)