„Do Rzeczy” z największym spadkiem sprzedaży. Tylko dwa tytuły na plusie
W listopadzie ub.r. najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii był „Gość Niedzielny”. Większość tytułów zanotowało spadki sprzedaży, a najwięcej straciły „Do Rzeczy” i „Gazeta Polska”. Na przeciwnym biegunie znalazł się „Tygodnik Powszechny”.
Średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia tygodników opinii „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w listopadzie 2014 roku wyniosła 139 075 egz. Było to o 2,53 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce zajęła „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zmniejszył się o 3,37 proc. do 116 398 egz.
Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w listopadzie ub.r. zmalała o 3,09 proc. i wyniosła 111 219 egz.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 69 106 egz., po spadku o 16,49 proc.
Najwięcej, bo 26,57 proc. stracił plasujący się oczko niżej „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). W listopadzie ub.r. sprzedawał się on średnio w liczbie 53 143 egz. Trzeba jednak podkreślić, że wtedy tytuł był o 1 zł droższy niż w listopadzie 2013 roku, gdy kosztował 4,90 zł. Wydawca podniósł cenę tygodnika do 5,90 zł w marcu ub.r.
Spory spadek, wynoszący 26 proc., zanotował też będąca na miejscu siódmym „Gazeta Polska” (Niezależna Wydawnictwo Polskie). Jej średnia sprzedaż ogółem wyniosła 36 857 egz.
Z kolei największym wzrostem w rankingu pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który zajął miejsce ósme. Jego średni wynik sprzedażowy zwiększył się bowiem o 4,59 proc. do 18 097 egz.
Wirtualnemedia.pl | listopad | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 207 191 | 139 075 | 139 075 | 202 182 | 143 135 | 142 685 |
Polityka | 173 250 | 116 399 | 116 398 | 176 949 | 120 453 | 120 453 |
Newsweek Polska | 172 183 | 111 219 | 111 219 | 173 663 | 116 760 | 114 763 |
W Sieci | 155 030 | 69 116 | 69 106 | 178 797 | 82 762 | 82 752 |
Tygodnik Do Rzeczy | 135 480 | 62 068 | 53 143 | 163 996 | 82 319 | 72 444 |
Wprost | 125 153 | 111 441 | 41 353 | 132 500 | 124 539 | 52 368 |
Gazeta Polska | 114 841 | 37 410 | 36 857 | 134 694 | 50 376 | 49 783 |
Tygodnik Powszechny | 39 800 | 18 522 | 18 097 | 34 750 | 17 711 | 17 302 |
Przegląd | 51 000 | 17 456 | 17 456 | 51 000 | 17 190 | 17 190 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 469 004 | 295 342 | 295 342 | 498 354 | 325 307 | 325 307 |
1 2
Dołącz do dyskusji: „Do Rzeczy” z największym spadkiem sprzedaży. Tylko dwa tytuły na plusie