SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Do Rzeczy” z największym spadkiem sprzedaży. Tylko dwa tytuły na plusie

W listopadzie ub.r. najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii był „Gość Niedzielny”. Większość tytułów zanotowało spadki sprzedaży, a najwięcej straciły „Do Rzeczy” i „Gazeta Polska”. Na przeciwnym biegunie znalazł się „Tygodnik Powszechny”.

Średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia tygodników opinii „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w listopadzie 2014 roku wyniosła 139 075 egz. Było to o 2,53 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
 
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
 
Drugie miejsce zajęła „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zmniejszył się o 3,37 proc. do 116 398 egz.
Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w listopadzie ub.r. zmalała o 3,09 proc. i wyniosła 111 219 egz.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 69 106 egz., po spadku o 16,49 proc.

Najwięcej, bo 26,57 proc. stracił plasujący się oczko niżej „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). W listopadzie ub.r. sprzedawał się on średnio w liczbie 53 143 egz. Trzeba jednak podkreślić, że wtedy tytuł był o 1 zł droższy niż w listopadzie 2013 roku, gdy kosztował 4,90 zł. Wydawca podniósł cenę tygodnika do 5,90 zł w marcu ub.r.

Spory spadek, wynoszący 26 proc., zanotował też będąca na miejscu siódmym „Gazeta Polska” (Niezależna Wydawnictwo Polskie). Jej średnia sprzedaż ogółem wyniosła 36 857 egz.

Z kolei największym wzrostem w rankingu pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który zajął miejsce ósme. Jego średni wynik sprzedażowy zwiększył się bowiem o 4,59 proc. do 18 097 egz.

Wirtualnemedia.pl

listopad

ZKDP

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

207 191

139 075

139 075

202 182

143 135

142 685

Polityka

173 250

116 399

116 398

176 949

120 453

120 453

Newsweek Polska

172 183

111 219

111 219

173 663

116 760

114 763

W Sieci

155 030

69 116

69 106

178 797

82 762

82 752

Tygodnik Do Rzeczy

135 480

62 068

53 143

163 996

82 319

72 444

Wprost

125 153

111 441

41 353

132 500

124 539

52 368

Gazeta Polska

114 841

37 410

36 857

134 694

50 376

49 783

Tygodnik Powszechny

39 800

18 522

18 097

34 750

17 711

17 302

Przegląd

51 000

17 456

17 456

51 000

17 190

17 190

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

469 004

295 342

295 342

498 354

325 307

325 307

 

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: „Do Rzeczy” z największym spadkiem sprzedaży. Tylko dwa tytuły na plusie

24 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
plusk
Cieniutko przędą pisowskie tygodniki. W Sieci ma najgorszy wynik w swojej historii. Tylko SKOKi więcej kasy muszą dopompować żeby bilans się zgadzał.
odpowiedź
User
politykier
Wstyd i kompromitacja, nawet na fali prawicowego wzmożenia po sfałszowanych wyborach samorządowych pisowskie biuletyny partyjne nie są w stanie znacząco zwiększyć sprzedaży
odpowiedź
User
xm
Jakby nie patrzeć to spadające wyniki sprzedaży tygodników (niezależnie od politycznej linii) są efektem ich marnego poziomu merytorycznego, płytkich tekstów i przewidywalnej do bólu tematyki.
odpowiedź