„Do Rzeczy” i „Wprost” ostro w dół. "Polityka" o 20 tys. egz. wyżej od "Newsweeka"
W styczniu 2015 roku większość tygodników opinii zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciło „Do Rzeczy”. Na przeciwnym biegunie znalazł się „Tygodnik Powszechny”, a liderem segmentu pozostał „Gość Niedzielny”.
Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w styczniu 2014 roku wyniosła 142 599 egz. Było to o 1,54 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce zajęła „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zwiększył się o 3,75 proc. do 124 322 egz. Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w styczniu br. zmalała o 9,02 proc. i wyniosła 104 636 egz.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 70 586 egz., po spadku o 8,85 proc.
Najwięcej, bo 23,84 proc. stracił plasujący się oczko niżej „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). W badanym miesiącu sprzedawał się on średnio w liczbie 50 687 egz. Trzeba jednak podkreślić, że wtedy tytuł był o 1 zł droższy niż w styczniu 2014 roku, gdy kosztował 4,90 zł. Wydawca podniósł cenę tygodnika do 5,90 zł w marcu ub.r.
Kolejny był tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”) z wynikiem sprzedażowym na poziomie 43 554 egz. i spadkiem o 21,09 proc.
Spory spadek, wynoszący 18,61 proc., zanotowała też będąca na miejscu siódmym „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Jej średnia sprzedaż ogółem w pierwszym miesiącu 2015 roku wyniosła 36 245 egz.
Z kolei największym wzrostem w rankingu pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który awansował z miejsca dziewiątego na ósme. Jego średni wynik sprzedażowy zwiększył się bowiem o 8,60 proc. do 18 117 egz.
Wirtualnemedia.pl | styczeń | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 207 972 | 142 599 | 142 599 | 200113 | 140 431 | 140 431 |
Polityka | 178 218 | 124 351 | 124 322 | 175400 | 119 829 | 119829 |
Newsweek Polska | 160 444 | 104 636 | 104 636 | 168990 | 115 007 | 115 007 |
W Sieci | 152 868 | 70 596 | 70 586 | 171507 | 77 446 | 77 436 |
Tygodnik Do Rzeczy | 129 938 | 59 612 | 50 687 | 154382 | 76 431 | 66 556 |
Wprost | 119 797 | 113 049 | 43 554 | 122984 | 124 755 | 55 193 |
Gazeta Polska | 114 682 | 36 780 | 36 245 | 135 255 | 45 057 | 44 530 |
Tygodnik Powszechny | 39 250 | 18 517 | 18 117 | 34 250 | 17 082 | 16 682 |
Przegląd | 51 000 | 16 872 | 16 872 | 51 000 | 18 069 | 18 069 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 468 819 | 293 062 | 293 062 | 491 624 | 314 147 | 314147 |
W styczniu br. w porównaniu do grudnia ub.r. wszystkie tygodniki opinii zanotowały spadki. To skutek m.in. wysokiej sprzedaży wydań świątecznych. Najwięcej stracił magazyn „Newsweek Polska” (w dół o 14,17 proc.).
Wirtualnemedia.pl | miesiąc | |||||
ZKDP | styczeń 2015 | grudzień 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 207 972 | 142 599 | 142 599 | 210 452 | 148 342 | 148 342 |
Polityka | 178 218 | 124 351 | 124 322 | 194 667 | 132 250 | 132 247 |
Newsweek Polska | 160 444 | 104 636 | 104 636 | 189 435 | 121 906 | 121 906 |
W Sieci | 152 868 | 70 596 | 70 586 | 154 502 | 78 220 | 78 210 |
Tygodnik Do Rzeczy | 129 938 | 59 612 | 50 687 | 136 570 | 65 792 | 56 867 |
Wprost | 119 797 | 113 049 | 43 554 | 128 917 | 120 164 | 50 371 |
Gazeta Polska | 114 682 | 36 780 | 36 245 | 114 944 | 41 610 | 41 156 |
Tygodnik Powszechny | 39 250 | 18 517 | 18 117 | 40 000 | 20 686 | 20 286 |
Przegląd | 51 000 | 16 872 | 16 872 | 51 000 | 18 760 | 18 760 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 468 819 | 293 062 | 293 062 | 468 947 | 287 217 | 287 217 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Do Rzeczy” i „Wprost” ostro w dół. "Polityka" o 20 tys. egz. wyżej od "Newsweeka"