Długie Rozmowy i Neotel skoncentrują się na rynku usług dla MSP
Spółki telekomunikacyjne Długie Rozmowy (DRSA) i Neotel, które znajdą się razem w grupie PPWK, skoncentrują się na świadczeniu usług dla małych i średnich przedsiębiorstw, powiedział managing partner funduszu Nordkapp Equity Partners Andrzej Bińkowski w wywiadzie dla agencji ISB.
"Zrezygnowaliśmy z planów wejścia na GPW na skutek pogorszenia warunków na giełdzie" - przyznał Bińkowski. Kilka miesięcy temu DRSA zapowiadało, że chce pozyskać z giełdy 40 mln zł, a debiut giełdowy miał mieć miejsce jeszcze w tym roku.
Ostatecznie DRSA zdecydowały się na rozmowy z inwestorami branżowymi. W połowie października MediaTel poinformował o podpisaniu listu intencyjnego w sprawie przejęcia spółki, ale ostatecznie firma zostanie przejęta przez grupę PPWK. Dotychczas 100% udziałów DRSA kontrolował Nordkapp, a Binkowski był szefem DRSA przez 6 lat, do września tego roku.
"Połączenie Długich Rozmów i Neotel w ramach jednej grupy okaże się bardzo korzystne dla obu stron" - ocenił Bińkowski. PPWK zapłaciło w październiku ponad 20 mln zł za Neotel, kwota ta ma być powiększona o sumę zależną od przyszłych zysków firmy. PPWK zapłaci za 100% akcji DRSA początkową kwotę 12 mln zł. Cena udziałów obejmuje też wynagrodzenie od sukcesu, m.in.w akcjach PPWK. W sumie cena za Długie Rozmowy może sięgnąć 34 mln zł.
"Mamy w przyszłym roku osiągnąć 5 mln zł zysku netto, czyli o 2 mln zł więcej niż planujemy mieć w tym roku" - powiedział Bińkowski. Poinformował, że w okresie I-III kw. spółka wypracowała ok. 2 mln zł zysku netto.
Umowa zakłada, że w 2008 roku DRSA będzie kierował dotychczasowy zarząd, a Bińkowski zostanie przewodniczącym rady nadzorczej spółki (decyzja w tej sprawie ma zostać podjęta w przyszłym tygodniu). W przyszłym roku DRSA i Neotel nie zostaną raczej połączone i będą współpracować w ramach grupy.
"Będziemy razem budować ofertę dla małych i średnich przedsiębiorstw" - powiedział Binkowski. Potwierdził, że firmy pracują nad projektem MVNO, dzięki której będą mogły świadczyć usługi komplementarne. Chcą też w przyszłym roku zainwestować w rozwój technologii VOIP i rozpocząć świadczenie usług hostingowych.
"Obecnie tylko ok. jednej trzeciej naszych klientów ma własne domeny" - powiedział Bińkowski. Ocenił, że dzięki współpracy Neotel i DRSA grupa może osiągnąć synergie rzędu 3 mln zł rocznie.
W czerwcu DRSA zapowiadał, że chce wejść na rynek detaliczny i do końca 2009 roku zdobyć 200 tys. klientów indywidualnych.
"Obecnie nie chcemy się rozpraszać i koncentrujemy się na rynku MSP" - powiedział Binkowski. Dodał jednak, że DRSA może powołać w przyszłym roku spółkę joint-venture, która zajmie się działalnością na rynku detalicznym.
Dołącz do dyskusji: Długie Rozmowy i Neotel skoncentrują się na rynku usług dla MSP