DisplaySearch: 56,2 mln telewizorów sprzedanych w II kw.
Ogólna sprzedaż telewizorów idzie szybko w górę, odbijając się od niskich poziomów z 2009 roku, ale na niektórych kluczowych rynkach obserwowane są niepokojące sygnały.
Z danych firmy badawczej DisplaySearch wynika, że w II kwartale bieżącego roku na całym świecie sprzedano prawie 56,2 miliona telewizorów. To o 26 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego oraz o 2 proc. więcej wobec wcześniejszych trzech miesięcy.
Jednak w Ameryce Północnej, która jest tutaj drugim największym na świecie regionem, odnotowano 3-proc. spadek w ujęciu rocznym, po zaledwie 1-proc. wzroście w I kwartale. Zwolniło też tempo wzrostu sprzedaży odbiorników LCD w Chinach, gdzie po trzycyfrowych wskaźnikach w 2009 roku, teraz sprzedaż zwiększyła się o 31 proc.
Z drugiej strony, w Japonii sprzedaż telewizorów urosła rok do roku o 56 proc., a to więcej niż w jakimkolwiek innym rozwiniętym regionie.
Z kolei największy wzrost odnotowano w Ameryce Łacińskiej, gdzie w II kwartale sprzedano rekordową liczbę 7,3 miliona odbiorników - o 70 proc. więcej niż rok wcześniej.
Światowa sprzedaż telewizorów w II kw. 2010 r. (000)
Technologia |
sprzedaż
II kw. 2010 |
udz. w rynk.
II kw. 2010 |
wzrost
kw/kw |
wzrost
r/r |
LCD TV |
41,794 |
74.4% |
3% |
39% |
PDP TV |
4,497 |
8.0% |
30% |
47% |
OLED TV |
0.3 |
0.0% |
188% |
-36% |
CRT TV |
9,865 |
17.6% |
-8% |
-14% |
RPTV |
26 |
0.0% |
-37% |
-24% |
Suma |
56,183 |
100% |
3% |
26% |
Blisko 18 proc. sprzedanych w II kwartale telewizorów LCD stanowiły odbiorniki z podświetleniem LED. Dla porównania, w I kwartale tego roku wskaźnik ten wynosił niecałe 8 proc.
Wśród producentów, liderem pod względem przychodu uzyskanego ze sprzedaży telewizorów z płaskimi ekranami po raz kolejny był Samsung, wyprzedzając kolejno firmy LG Electronics, Sony, Panasonic oraz Sharp.
Ranking czołowych marek telewizorów z płaskimi ekranami w II kw. 2010 r. pod względem przychodu
Ranking |
Marka |
udz. w ryn.
I kw. 2010 |
udz. w ryn.
II kw. 2010 |
wzrost
kw/kw |
wzrost
r/r |
1 |
Samsung |
22.3% |
24.4% |
20% |
26% |
2 |
LGE |
14.1% |
14.1% |
9% |
34% |
3 |
Sony |
10.1% |
12.8% |
39% |
22% |
4 |
Panasonic |
7.3% |
9.0% |
36% |
20% |
5 |
Sharp |
6.5% |
6.4% |
8% |
26% |
|
Pozostałe |
39.7% |
33.3% |
-8% |
18% |
|
Suma |
100.0% |
100.0% |
10% |
23% |
Dołącz do dyskusji: DisplaySearch: 56,2 mln telewizorów sprzedanych w II kw.