Disney poszerzy internetową ofertę
Disney zamierza udostępnić swoje produkcje w internecie: filmy,seriale, gry. Wszystko na jednej stronie, po wykupieniu płatnegoabonamentu - zapowiada prezes firmy, Robert Iger.
"Możliwość wykupienia abonamentu za dostęp do filmów i innychnaszych produkcji w internecie to dla nas bardzo atrakcyjnerozwiązanie. Zamierzamy podjąć działania, aby powstał taki system"opowiadał na konferencji prasowej Iger.
Disney od pewnego czasu udostępnia swoje produkty zapośrednictwem iTunes, a także pobiera opłaty za korzystanie z ichstrony Club Penguin. Jednak, jak przyznaje prezes, zdecydowaniewięcej można zarobić na internautach, którzy szukają filmów iprogramów w bardzo wysokiej jakości. Wymienia, że konsument wydajeśrednio 5 dolarów na godzinę w kinie, 75 centów na godzinę podczasczytania książki, gazety lub czasopisma, 50 centów na godzinę wtrakcie oglądania kablówki i telewizji satelitarnej, ale tylko 25centów podczas godzinnego surfowania w internecie.
"Można stworzyć znacznie więcej możliwości wydawania pieniędzyprzez internet dla jego użytkowników" kontynuuje Iger.Przedsiębiorczego prezesa Disneya uważa się za jednego z pionierówmediów kreowanych przy dużym udziale widzów. To on byłodpowiedzialny za powstanie na kanale ABC 20 lat temu programu"America's Funniest Home Videos". Iger żałuje, że nie pomyślałwtedy o tym, by podobny pomysł wykorzystać też w internecie."Niestety, to nie ja wymyśliłem YouTube" przyznaje.
Szef Disneya przyznał także, że ma drobną obsesję na punkcieśledzenia zachowań ludzi w internecie i nie widzi w tym nicniestosownego. Żartuje, że o swoich córkach dowiedział się więcejnie w trakcie ich wychowywania, lecz z Facebooka.
Dołącz do dyskusji: Disney poszerzy internetową ofertę