Disney, FOX i NBC najcenniejszymi markami medialnymi na świecie. HBO przed Discovery i Canal+ (TOP25)
Disney to najbardziej wartościowa marka medialna na świecie - wynika z rankingu Brand Finance. Amerykański koncern wart jest niemal 32,6 mld dolarów, znacznie wyprzedzając FOX (17 mld dol.) i NBC (14,86 mld dol).
W zestawieniu 25 najcenniejszych marek medialnych Brand Finance aż 19 to koncerny amerykańskie. Z Europy najwyżej w rankingu znalazło się brytyjskie BBC, sklasyfikowane na miejscu ósmym (wartość 5,65 mld dol.). Francuskie Canal+, wyceniane na 2,35 mld dolarów, zajęło z kolei miejsce 18., co stanowi awans o sześć pozycji w porównaniu z rokiem 2017. To najwyższy wzrost w zestawieniu. Liderem, tak jak w roku ubiegłym, jest Disney.
- Disney po raz kolejny machnął swoją magiczną różdżką i utrzymał tytuł najcenniejszej marki medialnej na świecie. Firma ma wyjątkową zdolność do wykorzystywania nostalgii i wspomnień z dzieciństwa swoich klientów – komentuje David Haigh, CEO Brand Finance.
Z naszego kontynentu do rankingu weszły jeszcze brytyjskie ITV (pozycja 14., wartość 3,52 mld dolarów), luksemburski RTL (miejsce 22., wartość 1,96 mld dolarów), holenderskie Wolters Kluwer (miejsce 23., 1,88 mld dolarów) oraz IHS Markit z Wielkiej Brytanii (miejsce 25., wartość 1,41 mld dolarów). Jedyną marką medialną reprezentującą w zestawieniu Azję to japoński Cyberagent, wyceniony na 1,49 mld dolarów.
Na tegorocznej liście Brand Finance debiutują trzy brandy – wspominane wyżej IHS Markit, Cyberagent oraz Nielsen (miejsce 19.), którego wartość wynosi 2,33 mld dolarów.
Czołówka zestawienia w porównaniu do roku 2017 nie uległa zmianie. Osiem firm zanotowało spadek pozycji, tyle samo co wzrost.
Dołącz do dyskusji: Disney, FOX i NBC najcenniejszymi markami medialnymi na świecie. HBO przed Discovery i Canal+ (TOP25)