SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Disney Channel liderem, Nick rośnie najbardziej

Najpopularniejszym kanałem dziecięcym był w czerwcu br. Disney Channel, ale największy wzrost widowni zanotował kolejny raz Nickelodeon. Najbardziej w dół poszybował natomiast wynik zamykanego niebawem Jetix Playa.

W grupie wszystkich widzów Disney Channel jako jedyny kanał dziecięcy miał w zeszłym miesiącu powyżej 1 proc. udziału w rynku, a dokładnie 1,23 proc., po wzroście o 10,5 proc. względem czerwca 2009 roku - wynika z danych telemetrycznych Nielsen Audiece Measurement.

Na drugim miejscu znalazł się Cartoon Network, którego udział wzrósł o 16 proc. do 0,94 proc. Trzecią pozycję zajął Disney XD. Jego udział spadł o 14,9 proc. i ukształtował się na poziomie 0,89 proc.

Największy wzrost kolejny miesiąc z rzędu odnotowała zajmująca siódme miejsce w rankingu  stacja Nickelodeon, który miała w czerwcu br. udział wynoszący 0,34 proc. po wzroście aż o 79,1 proc.

Natomiast w dół poszybował najbardziej znów zamykający ranking Jetix Play. Kanał ten stracił 64 proc. udziału i zanotował wynik na poziomie 0,03 proc. Z końcem maja stacja wpadła z oferty kolejnego operatora – Vectry, zaś z końcem lipca zaprzestanie ona nadawania całkowicie. 

  Wszyscy 4+
czerwiec 2009 2010
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
Disney Channel 60 910 1,112 66 854 1,229
Cartoon Network 44 204 0,807 50 925 0,936
Disney XD 57 487 1,049 48 574 0,893
MiniMini 43 090 0,786 35 188 0,647
BBC CBeebies 25 049 0,457 23 374 0,430
Nickelodeon 10 491 0,191 18 575 0,342
Boomerang 21 005 0,383 11 881 0,218
Polsat JimJam - - 6 660 0,122
ZigZap/Hyper 8 637 0,158 6 546 0,120
JetixPlay 5 230 0,095 1 860 0,034


W grupie dzieci w wieku od 4 do 15 lat kolejność stacji dziecięcych była taka sama. Liderem także był Disney Channel, który miał 17,2-proc. wzrost i osiągnął aż 8,2 proc. udziału w rynku. Drugie miejsce należało do Cartoona Networka (7,1 proc. udziału, wzrost o 35,6 proc.), a trzecią lokatę zajęła stacja Disney XD, który miała 6,9 proc. udziału i zanotowała w tej grupie wzrost o 2 proc.

Również w tym zestawieniu zyskał najwięcej Nickelodeon – jego udział poszedł do góry aż o 99,1 proc. do 2,8 proc. Liderem spadku był zaś Jetix Play, którego wynik zmalał o 66,7 proc. do 0,2 proc.

Łączmy udział 10 kanałów dziecięcych monitorowanych przez Nielsen Audience Measurement w czerwcu br. wyniósł 33,08 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 30,74 proc. (dane dotyczyły wtedy 9 stacji). 

  4-15
czerwiec 2009 2010
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
Disney Channel 34 630 7,007 35 731 8,212
Cartoon Network 26 070 5,275 31 120 7,152
Disney XD 33 508 6,780 30 100 6,917
MiniMini 18 947 3,834 16 749 3,849
Nickelodeon 6 892 1,395 12 088 2,778
BBC CBeebies 12 780 2,586 6 392 1,469
Boomerang 11 743 2,376 4 782 1,099
ZigZap/Hyper 4 383 0,887 3 517 0,808
Polsat JimJam - - 2 596 0,597
JetixPlay 2 964 0,600 871 0,200


Dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości firmy At Media.

Dołącz do dyskusji: Disney Channel liderem, Nick rośnie najbardziej

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bruce
Jeszcze miesiąc lub dwa i Nick przegoni MiniMini, to po prostu nieuchronne.
0 0
odpowiedź
User
iksinski
Problem w tym, że pomiar uwzględnia grupę 4+ a wiec kanały dla 2-3 latjków to wrózenie z fusów.
0 0
odpowiedź
User
patrycja
najbardziej mi sie podoba z serialu JONAS Nick on jest najladniejszy i najlepszy terz najmądrzejszy
0 0
odpowiedź