SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Disney Channel liderem, Nick rośnie najbardziej

Najpopularniejszym kanałem dziecięcym był w czerwcu br. Disney Channel, ale największy wzrost widowni zanotował kolejny raz Nickelodeon. Najbardziej w dół poszybował natomiast wynik zamykanego niebawem Jetix Playa.

W grupie wszystkich widzów Disney Channel jako jedyny kanał dziecięcy miał w zeszłym miesiącu powyżej 1 proc. udziału w rynku, a dokładnie 1,23 proc., po wzroście o 10,5 proc. względem czerwca 2009 roku - wynika z danych telemetrycznych Nielsen Audiece Measurement.

Na drugim miejscu znalazł się Cartoon Network, którego udział wzrósł o 16 proc. do 0,94 proc. Trzecią pozycję zajął Disney XD. Jego udział spadł o 14,9 proc. i ukształtował się na poziomie 0,89 proc.

Największy wzrost kolejny miesiąc z rzędu odnotowała zajmująca siódme miejsce w rankingu  stacja Nickelodeon, który miała w czerwcu br. udział wynoszący 0,34 proc. po wzroście aż o 79,1 proc.

Natomiast w dół poszybował najbardziej znów zamykający ranking Jetix Play. Kanał ten stracił 64 proc. udziału i zanotował wynik na poziomie 0,03 proc. Z końcem maja stacja wpadła z oferty kolejnego operatora – Vectry, zaś z końcem lipca zaprzestanie ona nadawania całkowicie. 

 Wszyscy 4+
czerwiec20092010
StacjaAMRSHR %AMR SHR % 
Disney Channel60 9101,11266 8541,229
Cartoon Network44 2040,80750 9250,936
Disney XD57 4871,04948 5740,893
MiniMini43 0900,78635 1880,647
BBC CBeebies25 0490,45723 3740,430
Nickelodeon10 4910,19118 5750,342
Boomerang21 0050,38311 8810,218
Polsat JimJam--6 6600,122
ZigZap/Hyper8 6370,1586 5460,120
JetixPlay5 2300,0951 8600,034


W grupie dzieci w wieku od 4 do 15 lat kolejność stacji dziecięcych była taka sama. Liderem także był Disney Channel, który miał 17,2-proc. wzrost i osiągnął aż 8,2 proc. udziału w rynku. Drugie miejsce należało do Cartoona Networka (7,1 proc. udziału, wzrost o 35,6 proc.), a trzecią lokatę zajęła stacja Disney XD, który miała 6,9 proc. udziału i zanotowała w tej grupie wzrost o 2 proc.

Również w tym zestawieniu zyskał najwięcej Nickelodeon – jego udział poszedł do góry aż o 99,1 proc. do 2,8 proc. Liderem spadku był zaś Jetix Play, którego wynik zmalał o 66,7 proc. do 0,2 proc.

Łączmy udział 10 kanałów dziecięcych monitorowanych przez Nielsen Audience Measurement w czerwcu br. wyniósł 33,08 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 30,74 proc. (dane dotyczyły wtedy 9 stacji). 

 4-15
czerwiec20092010
StacjaAMRSHR %AMR SHR % 
Disney Channel34 6307,00735 7318,212
Cartoon Network26 0705,27531 1207,152
Disney XD33 5086,78030 1006,917
MiniMini18 9473,83416 7493,849
Nickelodeon6 8921,39512 0882,778
BBC CBeebies12 7802,5866 3921,469
Boomerang11 7432,3764 7821,099
ZigZap/Hyper4 3830,8873 5170,808
Polsat JimJam--2 5960,597
JetixPlay2 9640,6008710,200


Dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości firmy At Media.

Dołącz do dyskusji: Disney Channel liderem, Nick rośnie najbardziej

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bruce
Jeszcze miesiąc lub dwa i Nick przegoni MiniMini, to po prostu nieuchronne.
odpowiedź
User
iksinski
Problem w tym, że pomiar uwzględnia grupę 4+ a wiec kanały dla 2-3 latjków to wrózenie z fusów.
odpowiedź
User
patrycja
najbardziej mi sie podoba z serialu JONAS Nick on jest najladniejszy i najlepszy terz najmądrzejszy
odpowiedź