Disney Channel liderem, Nick rośnie najbardziej
Najpopularniejszym kanałem dziecięcym był w czerwcu br. Disney Channel, ale największy wzrost widowni zanotował kolejny raz Nickelodeon. Najbardziej w dół poszybował natomiast wynik zamykanego niebawem Jetix Playa.
W grupie wszystkich widzów Disney Channel jako jedyny kanał dziecięcy miał w zeszłym miesiącu powyżej 1 proc. udziału w rynku, a dokładnie 1,23 proc., po wzroście o 10,5 proc. względem czerwca 2009 roku - wynika z danych telemetrycznych Nielsen Audiece Measurement.
Na drugim miejscu znalazł się Cartoon Network, którego udział wzrósł o 16 proc. do 0,94 proc. Trzecią pozycję zajął Disney XD. Jego udział spadł o 14,9 proc. i ukształtował się na poziomie 0,89 proc.
Największy wzrost kolejny miesiąc z rzędu odnotowała zajmująca siódme miejsce w rankingu stacja Nickelodeon, który miała w czerwcu br. udział wynoszący 0,34 proc. po wzroście aż o 79,1 proc.
Natomiast w dół poszybował najbardziej znów zamykający ranking Jetix Play. Kanał ten stracił 64 proc. udziału i zanotował wynik na poziomie 0,03 proc. Z końcem maja stacja wpadła z oferty kolejnego operatora – Vectry, zaś z końcem lipca zaprzestanie ona nadawania całkowicie.
Wszyscy 4+ | ||||
czerwiec | 2009 | 2010 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Disney Channel | 60 910 | 1,112 | 66 854 | 1,229 |
Cartoon Network | 44 204 | 0,807 | 50 925 | 0,936 |
Disney XD | 57 487 | 1,049 | 48 574 | 0,893 |
MiniMini | 43 090 | 0,786 | 35 188 | 0,647 |
BBC CBeebies | 25 049 | 0,457 | 23 374 | 0,430 |
Nickelodeon | 10 491 | 0,191 | 18 575 | 0,342 |
Boomerang | 21 005 | 0,383 | 11 881 | 0,218 |
Polsat JimJam | - | - | 6 660 | 0,122 |
ZigZap/Hyper | 8 637 | 0,158 | 6 546 | 0,120 |
JetixPlay | 5 230 | 0,095 | 1 860 | 0,034 |
W grupie dzieci w wieku od 4 do 15 lat kolejność stacji dziecięcych była taka sama. Liderem także był Disney Channel, który miał 17,2-proc. wzrost i osiągnął aż 8,2 proc. udziału w rynku. Drugie miejsce należało do Cartoona Networka (7,1 proc. udziału, wzrost o 35,6 proc.), a trzecią lokatę zajęła stacja Disney XD, który miała 6,9 proc. udziału i zanotowała w tej grupie wzrost o 2 proc.
Również w tym zestawieniu zyskał najwięcej Nickelodeon – jego udział poszedł do góry aż o 99,1 proc. do 2,8 proc. Liderem spadku był zaś Jetix Play, którego wynik zmalał o 66,7 proc. do 0,2 proc.
Łączmy udział 10 kanałów dziecięcych monitorowanych przez Nielsen Audience Measurement w czerwcu br. wyniósł 33,08 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 30,74 proc. (dane dotyczyły wtedy 9 stacji).
4-15 | ||||
czerwiec | 2009 | 2010 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Disney Channel | 34 630 | 7,007 | 35 731 | 8,212 |
Cartoon Network | 26 070 | 5,275 | 31 120 | 7,152 |
Disney XD | 33 508 | 6,780 | 30 100 | 6,917 |
MiniMini | 18 947 | 3,834 | 16 749 | 3,849 |
Nickelodeon | 6 892 | 1,395 | 12 088 | 2,778 |
BBC CBeebies | 12 780 | 2,586 | 6 392 | 1,469 |
Boomerang | 11 743 | 2,376 | 4 782 | 1,099 |
ZigZap/Hyper | 4 383 | 0,887 | 3 517 | 0,808 |
Polsat JimJam | - | - | 2 596 | 0,597 |
JetixPlay | 2 964 | 0,600 | 871 | 0,200 |
Dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości firmy At Media.
Dołącz do dyskusji: Disney Channel liderem, Nick rośnie najbardziej