Discovery i AT&T emitują obligacje za 30 mld dolarów
Koncerny AT&T i Discovery w ramach przygotowań przed fuzją tego drugiego z należącym do pierwszego WarnerMedia prowadzą emisję obligacji o wartości 30 mld dolarów. Celem jest częściowe zrolowanie ich obecnego zadłużenia.
Według ustaleń Bloomberga emisja obligacji AT&T i Discovery jest realizowana poprzez wehikuł inwestycyjny Magallanes. Podzielono ją na 11 transzy, z których najdłuższa to 40-letnie papiery z odsetkami wynoszącymi 3,05 pkt proc. powyżej oprocentowania amerykańskich obligacji Treasuries.
Przy emisji koncerny współpracują z bankami inwestycyjnymi Goldman Sachs Group, JPMorgan Chase i Barclays. S&P przyznało obligacjom rating BBB-, a Moody’s - Baa3.
W ramach budowania księgi popytu inwestorzy złożyli zapisy na obligacje w kwocie 106 mld dolarów. Bloomberg komentuje, że pokazuje to siłę rynku dłużnego mimo zamieszania po wybuchu wojny w Ukrainie i sankcjach nałożonych na Rosję.
Jest to najsilniejszy popyt na obligacje korporacyjne od emisji CVS Health Corp. zrealizowanej 2018 roku.
Discovery coraz bliżej fuzji z WarnerMedia
Fuzję Discovery z WarnerMedia, należącym obecnie do AT&T, ogłoszono w maju ub.r. W połączonym Discovery i WarnerMedia większościowym akcjonariuszem będą obecni akcjonariusze AT&T z 71 proc. walorów. AT&T dostanie też 43 mld dolarów w gotówce, obligacjach i w formie zmniejszenia zadłużenia WarnerMedia. 29 proc. walorów połączonej firmy będzie należeć do obecnych akcjonariuszy Discovery. Każdy inwestor za jeden walor AT&T dostanie dodatkowo ok. 0,24 akcji nowego podmiotu.
W grudniu ub.r. bezwarunkową zgodę na transakcję wyraziła Komisja Europejska, a na początku br. fuzję zaakceptowali akcjonariusze AT&T oraz Federalna Komisja Handlu i Departament Sprawiedliwości USA.
Do finalizacji połączenia WarnerMedia i Discovery niezbędna jest jeszcze zgoda walnego zgromadzania tego drugiego koncernu. Niektórzy z jego akcjonariuszy, m.in. John Malone i rodzina Newhouse, poinformowali już, że popierają transakcję.
Największymi inwestorami w Discovery są Vanguard Group (ma 10,67 proc. akcji), Blackrock (7,99 proc.) i ClearBridge Investments (5,47 proc.).
Warner Bros. Discovery zastąpi Discovery także na nowojorskiej giełdzie, będzie notowane z oznaczeniem WBD. Finalizacja fuzji jest planowana w drugim kwartale br.
Warner Bros. Discovery ma już hasło i logo
W połowie ub.r. zaprezentowano już logo Warner Bros. Discovery i hasło główne firmy: „the stuff that dreams are made of” („rzeczy, z których stworzono sny”).
Prezesem nowego podmiotu będzie David Zaslav. Rada dyrektorów nowej firmy ma składać się z 13 członków, początkowo sześciu zostanie powołanych przez AT&T, a sześciu (w tym David Zaslav) przez Discovery.
- Naszą wspólną wizją jest firma zajmująca się czystą rozrywką. Łącząca najbardziej cenione formaty na świecie z najlepszych gatunków programowych, w tym telewizji i filmów premium, animacji, światowego sportu i wiadomości, dzieci i rodzin, stylu życia - rozrywka pod jednym dachem - poinformował David Zaslav w maju ub.r., gdy ogłaszano transakcję.
Discovery i WarnerMedia razem oszczędzą 3 mld dolarów
Fuzja ma pozwolić osiągać wyższe przepływy pieniężne, które umożliwią szybkie zmniejszenie poziomu zadłużenia - do wartości 3-krotności rocznego zysku EBITDA w ciągu 24 miesięcy (z ok. 5-krotności w momencie fuzji). Potem zadłużenie ma utrzymywać się w przedziale 2,5-3-krotności rocznej EBITDA. WarnerMedia ma zapewniono finansowanie od JP Morgan i spółek zależnych Goldman Sachs.
W prezentacji z maja ub.r. podano, że jeśli fuzja zostanie sfinalizowana w połowie przyszłego roku, w 2023 roku nowy podmiot ma osiągnąć 52 mld dolarów wpływów, z czego ponad 15 mld dolarów od subskrybentów cyfrowych. W ub.r. Discovery i WarnerMedia łącznie miały 39 mld dolarów przychodów.
Skorygowany zysk EBITDA połączonych firm w 2023 roku ma sięgnąć 14 mld dolarów, wobec 12 mld dolarów ich łącznej skorygowanej EBITDA w ub.r. Synergie kosztowe są prognozowane na ponad 3 mld dolarów.
Nowy koncern w ponad 220 krajach
Koncern powstały w efekcie fuzji będzie obecny w ponad 220 krajach i 50 obszarach językowych. Jego biblioteka wideo będzie liczyć ponad 200 tys. godzin.
- Nowa firma będzie mogła rywalizować na całym świecie w szybko rosnącym sektorze usług bezpośrednio do konsumentów - zapewniając frapujące treści subskrybentom w ramach całej swojej oferty, obejmującej HBO Max i niedawno uruchomione discovery+ - zapowiedziano w komunikacie w maja br.. Zwrócono uwagę, że oferta WarnerMedia obejmuje głównie produkcje fabularne, natomiast Discovery tworzy wiele treści niefabularnych.
- Nowa firma będzie mogła inwestować w więcej oryginalnych treści na platformy streamingowe, zwiększyć możliwości programowe swoich globalnych płatnych stacji linearnych oraz kanałów nadawanych na poszczególnych rynkach oraz oferować więcej innowacyjnych doświadczeń wideo - wyliczono.
- Umowa łączy dwóch liderów rozrywki z komplementarnymi atutami w zakresie treści i pozycjonuje nową firmę jako jedną z czołowych globalnych platform streamingowych. Wesprze fantastyczny wzrost i międzynarodową ekspansję HBO Max oraz globalną obecność Discovery oraz pozwoli osiągnąć wydajność umożliwiającą tworzenie więcej wspaniałych treści, żeby dawać konsumentom to, czego chcą - podkreślił John Stankey w maju ub.r.
Zaznaczył, że AT&T skupi się na rynku telekomunikacyjnym, natomiast akcjonariusze telekomu dodatkowo będą mieć akcje nowego podmiotu.
WarnerMedia kupiony za 85 mld dolarów
Do WarnerMedia należą przede wszystkim nadawcy telewizyjni CNN, HBO i Cartoon Network, a także wytwórnia filmowa Warner Bros. W połowie 2018 roku firma, wówczas działająca pod nazwą Time Warner została przejęta przez operatora telekomunikacyjnego AT&T za ok. 85 mld dolarów, z czego 42,5 mld dolarów w gotówce.
Transakcję zapowiedziano jesienią 2016 roku, po czym prawie dwa lata zabrało uzyskanie zgody sądu federalnego na jej realizację. Negatywnie wypowiadał się o niej Donald Trump, już w czasie kampanii przed wyborami prezydenckimi w 2016 roku zapowiedział, że ją zablokuje.
Obecnie AT&T skupia się na rynku telekomunikacyjnym, zbiera środki na zakup częstotliwości do rozwoju sieci 5G. Niedawno koncern wziął kredyt 14 mld dolarów kredytu, a w lutym br. sprzedał funduszowi TPG Capital jedną trzecią udziałów platformy telewizyjnej DirecTV za 16,25 mld dolarów. W 2015 roku kupił ją za 68 mld dolarów.
Discovery kupiło Eurosport i Scrippsa z TVN
Koncern Discovery w latach 2012-2015 roku przejął 100 proc. udziałów Eurosportu, a na początku 2018 roku za 14,6 mld dolarów kupił Scripps Networks Interacitve, ówczesnego właściciela Grupy TVN, płacąc 8,4 mld dolarów w gotówce, a resztę w swoich akcjach.
W drugim kwartale 2021 r. Discovery osiągnął wzrost przychodów o 21 proc. do 3,06 mld dolarów oraz zysku netto z 271 do 672 mln dolarów.
Dołącz do dyskusji: Discovery i AT&T emitują obligacje za 30 mld dolarów