SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Discovery Communications i Scripps Networks Interactive rozmawiają o fuzji

Koncerny telewizyjne Discovery Communications (właściciel m.in. stacji Discovery i Eurosportu) oraz Scripps Networks Interactive (właściciel m.in. Grupy TVN) prowadzą rozmowy dotyczące fuzji - podał „The Wall Street Journal”.

Według „The Wall Street Journal”, powołującego się na osoby bliskie obu firm, Discovery Communications i Scripps Networks Interactive prowadzą rozmowy dotyczące pełnej fuzji koncernów. Nie wiadomo, jakie są dokładnie warunki negocjacji. Nie jest przesądzone, że zakończą się one zawarciem umowy. W razie niepowodzenia Scripps Networks Interactive może podjąć podobne negocjacje z innym partnerem.

Obecna kapitalizacja giełdowa Discovery Communications wynosi ok. 15 mld dolarów. Koncern w ub.r. zanotował 6,5 mld dolarów wpływów (o 2 proc. mniej niż rok wcześniej), z czego 46 proc. na rynkach poza USA. W lipcu 2015 roku firma sfinalizowała przejęcie Eurosportu za niecały miliard euro. Jednocześnie kupiła prawa do transmisji w Europie w telewizji i internecie igrzysk olimpijskich, które odbędą się w latach 2018-2024.

Scripps Networks Interactive w ub.r. osiągnął wzrost przychodów operacyjnych o 12,7 proc. do 3,4 mld dolarów i zysku netto o 8,9 proc. do 847,4 mln dolarów. Wiosną br. sprzedał Ringier Axel Springer Media za 185 mln zł pozostałe 25 proc. udziałów Grupy Onet. Kapitalizacja koncernu wynosi 8,8 mld dolarów.

Discovery Communications i Scripps Networks Interactive rozmawiały już o fuzji w 2014 roku, ale wtedy rodzina Scrippsów nie chciała sprzedać swoich udziałów. Po śmierci w 2012 roku ostatniego z wnuków założyciela firmy Edwarda W. Scrippsa jej udziały zostały rozdzielone wśród osób z rodziny Scrippsów. Obecnie należą do nich akcje dające 91,8 proc. głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy koncernu.

Według „The Wall Street Journal” Discovery i SNI chcą się połączyć, żeby razem skuteczniej konkurować na rynku internetowym. Ponadto koncerny mają podobne, ale raczej uzupełniające się portfolio kanałów tematycznych: do Discovery Communications należą m.in. Eurosport, Discovery Channel, Animal Planet i TLC, a do SNI - m.in. HGTV, Cooking Channel i Food Network

Połącznie Discovery Communications i Scripps Networks Interactive byłoby kolejną wielką fuzją na rynku mediów i telekomunikacji. Jesienią ub.r. ogłoszono przejęcie koncernu medialnego Time Warner przez giganta telekomunikacyjnego AT&T. Wartość transakcji, na którą muszą jeszcze zgodzić się amerykańskie władze, ma wynieść ponad 100 mld dolarów.

Dołącz do dyskusji: Discovery Communications i Scripps Networks Interactive rozmawiają o fuzji

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
NN
Ciekawe co po ewentualnej fuzjii czeka nasz ulubiony kanał TW.N?
0 0
odpowiedź
User
chyba to zły pomysł
Chyba jest to zły pomysł aby połączyć się z Discovery Communications mam na myśli przede wszystkim stacje Discovery które są tak głupie, bezwartościowe, beznadziejne że warto to tylko wykasować zw swojej listy TV - podobnie jak najgorszą pod każdym względem Grupę Polsat i ich śmieciowe twory czyli stacje telewizyjne na czele z Polsatem - nawet na chwilę tego czegoś nie można oglądać, brak też słów aby określić to coś co serwuje śmieciowa Grupa Polsat - świat się kończy i od dawna już się w zasadzie skończył chyląc się ku upadkowi...
0 0
odpowiedź
User
jak
Już i tak promują na stronach TVN produkcje Discovery i to w serwisach jak Meteo. Ostatnio o komarach widziałem materiał promocyjny. Za darmo się takich rzeczy nie robi.
0 0
odpowiedź