Debata ośmiu liderów partyjnych mniej popularna od starcia Kopacz-Szydło
Średnio 6,7 mln widzów oglądało w siedmiu kanałach TVP, Polsatu i TVN wtorkową debatę liderów ośmiu komitetów wyborczych. To o 1,3 mln osób mniej niż zgromadziła przed telewizorami poniedziałkowa dyskusja Kopacz-Szydło.
Debata liderów wszystkich zarejestrowanych w całym kraju komitetów wyborczych emitowana była we wtorek 20 października br. między 20.00 a 21.40. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że oglądało ją średnio 6,69 mln widzów, co dało siedmiu kanałom pokazującym starcie kandydatów łączny udział na poziomie 38,79 proc. w grupie wszystkich widzów i 33,62 proc. w grupie 16-49.
Spośród stacji transmitujących program największą oglądalność miała TVP1, którą wybrało średnio 4,24 mln osób, a jej udział wyniósł 24,57 proc. Do TVP Info debata przyciągnęła 940 tys. widzów, do TVN 24 - 740 tys., a do Polsat News - 330 tys. Program pokazywały też TVP Polonia (200 tys. widzów), Polsat News 2 (130 tys.) oraz TVN24 Biznes i Świat (120 tys.).
| Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVP1 | 4 236 407 | 24,57% | 1 513 127 | 22,09% |
TVP INFO | 939 364 | 5,45% | 200 773 | 2,93% |
TVN24 | 735 935 | 4,27% | 283 414 | 4,14% |
Polsat News | 331 966 | 1,92% | 98 535 | 1,44% |
TVP Polonia | 196 254 | 1,14% | 108 766 | 1,59% |
Polsat News 2 | 130 283 | 0,76% | 59 962 | 0,87% |
TVN24 Biznes i Świat | 116 443 | 0,68% | 38 238 | 0,56% |
suma | 6 686 652 | 38,79% | 2 302 815 | 33,62% |
Dla porównania, poniedziałkową debatę Ewy Kopacz z Beatą Szydło, określaną jako „Rozmowa o Polsce”, na antenie tych samych siedmiu kanałów śledziło 8 mln widzów. Przełożyło się to na łączny udział w rynku na poziomie 45,89 proc.
Wtorkowa debata liderów też odbyła się w studiu Telewizji Polskiej. Wzięli w niej udział: Ewa Kopacz (PO), Beata Szydło (PiS), Barbara Nowacka (ZL), Janusz Piechociński (PSL), Ryszard Petru (.Nowoczesna), Paweł Kukiz (Kukiz’15), Janusz Korwin-Mikke (KORWIN) i Adrian Zandberg (Razem).
Trwająca 90 minut dyskusja składała się z trzech rund dotyczących kolejno gospodarki i spraw społecznych, spraw zagranicznych i obronności oraz polityki i ustroju. W każdej przewidziano czas na trzy pytania dziennikarzy. W ostatniej części kandydaci zaapelowali do wyborców o głos na reprezentowane przez nie partie. Audycję prowadzili Diana Rudnik z TVP, Grzegorz Kajdanowicz z TVN i Jarosław Gugała z Polsatu.
Dołącz do dyskusji: Debata ośmiu liderów partyjnych mniej popularna od starcia Kopacz-Szydło