Dariusz Dąbski: jednocyfrowy wzrost rynku reklamy, 7 proc. udziału TV Puls i Puls 2
Dariusz Dąbski, prezes Telewizji Puls, poinformował, że spodziewa się jednocyfrowego wzrostu rynku reklamy telewizyjnej w 2014 roku. Podtrzymuje on cel spółki z początku roku - osiągnięcie 7 proc. udziału w tym roku przez oba jej kanały.
- Moim zdaniem rynek reklamy telewizyjnej w tym roku będzie rósł w tempie jednocyfrowym. Póki co nie ma żadnych powodów, żeby weryfikować ten pogląd - stwierdził w rozmowie z Polską Agencją Prasową Dariusz Dąbski, prezes i właściciel Telewizji Puls.
Jego zdaniem, przyszłość rynku zależeć będzie jednak od przyjętego modelu finansowania telewizji publicznej. Dąbski uważa, że jeśli obecność TVP na rynku reklamy zostanie ograniczona, to na pewno pozytywnie wpłynie to na pozostałe stacjei ustabilizuje cały rynek. W przeciwnym razie dynamika wzrostu rynku reklamy telewizyjnej wyhamuje ze względu na ostrą konkurencję.
Dąbski podtrzymuje cel jego spółki na ten rok, o którym mówił w marcu br., czyli osiągnięcie 7 proc. udziału w rynku w grupie 16-49 łącznie przez stacje TV Puls i Puls 2 (więcej na ten temat). Nadawca cały czas pracuje nad zwiększeniem zasięgu tych kanałów - rozmawia z operatorami na temat poprawy ich pozycji na listach dekoderów, a także negocjuje dołączenie Puls 2 do oferty Cyfrowego Polsatu i do ofert analogowych sieci kablowych.
Ze słów Dariusza Dąbskiego wynika, że wydatki programowe Telewizji Puls w 2014 roku wzrosną o 30 proc. względem ub.r. Do góry w tym roku mają też pójść wyniki finansowe spółki, ale szczegółów prezes nie zdradza. Jak informowaliśmy w marcu br., w 2013 roku przychody Telewizji Puls przekroczyły w ub.r. 100 mln zł, a spółka zakończyła rok na plusie.
Dołącz do dyskusji: Dariusz Dąbski: jednocyfrowy wzrost rynku reklamy, 7 proc. udziału TV Puls i Puls 2