SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Daniel Reszka: Viva to już czysta rozrywka. „Nie mamy misji do wypełnienia”

Viva Polska zaczyna promować się hasłem „Gramy programy. Proste!”. To zwieńczenie zmiany stacji z muzycznej w rozrywkową. - Viva to po prostu czysta rozrywka. Nie mamy misji do wypełnienia - mówi Wirtualnemedia.pl Daniel Reszka, wiceprezes Viacom International Media Networks.

Daniel ReszkaDaniel Reszka

Kanał Viva Polska przez wiele lat był popularną stacją z ofertą muzyczną. Od 2012 roku zaczął jednak ograniczać pasma z teledyskami, wprowadzające w ich miejsce głównie pozycje rozrywkowe. - Kolejny etap rozpoczął się w I kwartale 2013 roku. Zaczęliśmy wówczas stawiać na lokalne produkcje wysokiej jakości, o budżecie dużo większym niż wcześniej, jak „Miłość na bogato”, czy „Enjoy the view <3 Natalia” - mówi Daniel Reszka, wiceprezes ds. programowych i kontentu kanałów rozrywkowych w VIMN North.

- Teraz chcemy mocniej wyjść z komunikacją do odbiorców, by tak właśnie myśleli o Vivie. Dlatego w komunikacji  stacji pojawi się nowy tagline ”Gramy programy. Proste!”. W ten bezpośredni sposób widzowie dowiedzą się, czego mogą spodziewać się po Vivie - podkreśla Reszka.

Viva Polska obecnie emituje liczne programy reality-show, który wcześniej pokazywane były w MTV Polska. Daniel Reszka zapewnia jednak, że obie stacje się od siebie różnią, podkreślając, że Viva jest kanałem lokalnym - Programy lokalne to core ramówki naszej stacji, a zagraniczne są jej dopełnieniem. W MTV punkt ciężkości jest w innym miejscu - mówi nam wiceprezes VIMN Noth.

Nieco inne są również grupy docelowe Vivy i MTV. -  Viva kierowana jest do nieco starszego odbiorcy, głównie do kobiet (…) nasza grupa edytorialna to kobiety w wieku około 22-23 lat - mówi Reszka - Viva to po prostu czysta rozrywka. Nie mamy ambicji aby naszego widza pedagogizować, nadawać mu etykietkę milenialsa, nie tworzymy ideologii wokół naszej oferty, nie mamy misji do wypełnienia - podkreśla.

Obecnie na antenie Vivy oglądać można drugi sezon programu „Miłość na bogato”, którego premierowe odcinki śledzi tylko 35 tys. widzów (więcej na ten temat). - Na wyniki patrzymy w kontekście wszystkich emisji, nie tylko premier  - mówi Reszka. -„Miłość na bogato 2” jest programem numer dwa  w grupie docelowej Vivy, podczas gdy liderem oglądalności jest „Enjoy the view”. Wyniki drugiej serii „Miłości” są wyraźnie wyższe od tych osiąganych przez pierwszą edycję. Są one również wyższe od średniej dobowej stacji  - dodaje.

Pierwszy sezon „Miłości” widzowie oglądać mogli w całości w internecie (notowała tam rekordowe odsłony), z drugiego w sieci pojawił się tylko jeden odcinek. - Stwierdziliśmy, że pójdziemy teraz w innym kierunku. Że odcinki linearne będą nadawane tylko w tradycyjnej telewizji, a dla fanów przygotujemy coś, czego nie mogliby tam zobaczyć. Przed emisją drugiej serii w sieci pojawiły się krótsze odcinki, poruszające zagadnienia z życia bohaterów -  tłumaczy Daniel Reszka.

Wiceprezes Viacomu zapewnia, że trwają właśnie rozmowy w sprawie realizacji kolejnej edycji reality-show Natalii Siwiec „Enjoy the view”, a także nowych odcinków formatu „Puk, puk, to my!”, który prowadził Bilguun Ariunbaatar. Możliwe też, że na antenę stacji trafi reality-show z Elizą i „Trybsonem” z „Warsaw Shore”.

Daniel Reszka wyjaśnia też kolejny raz, dlaczego Viacom zrezygnował z muzyki w swoich kanałach. - Badania od lat pokazują, że młodzi widzowie coraz częściej muzyki szukają poza telewizją, głównie w internecie - mówi Reszka - Teledyski, w przeciwieństwie do produkcji własnej, są kontentem, w który nie można ingerować i nie są atrakcyjne dla reklamodawców zainteresowanych niestandardowymi formami reklamy - dodaje. Podkreśla on też, że w grupie wiekowej 13-29 łączna widownia stacji muzycznych spada (pomijając stacje obecne w naziemnej telewizji cyfrowej).

Natomiast Viva po rezygnacji z muzyki sama notuje duże spadki widowni. W marcu br. jej udział w grupie 13-29 wyniósł 0,48 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 0,63 proc. - Nowe programy, które nadajemy, mają duży potencjał. Wierzę, że gdy dotrzemy z pełnym przekazem do widzów, to nastąpi wzrost wyników oglądalności. Nie podam jednak dokładnych celów firmy w tym zakresie - ucina wiceprezes VIMN.


Z Danielem Reszką, wiceprezesem ds. programowych i kontentu kanałów rozrywkowych w VIMN North rozmawiamy o ewolucji kanału Viva Polska, jego najpopularniejszych programach, muzyce w telewizji, kanałach komediowych i telewizji naziemnej - cała rozmowa na drugiej stronie artykułu.


 

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Daniel Reszka: Viva to już czysta rozrywka. „Nie mamy misji do wypełnienia”

29 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
haha
„Viva to po prostu czysta rozrywka” raczej prosta, nijaka jak bułka z parówką. Będziecie zwykłym zapychaczem ciszy w pokoju, szumu pralki czy warkotu wiertarki sąsiada. „Nie mamy ambicji” – wyjęcie tego cytatu z kontekstu jest jak najbardziej na miejscu…
odpowiedź
User
xm
Teraz Viva Polska to dno dna.
odpowiedź
User
ja22
-"Wierzę, że gdy dotrzemy z pełnym przekazem do widzów, to nastąpi wzrost wyników oglądalności. "
- NIE. To już totalny koniec Vivy i przypieczętowanie upadku. Wzrost nigdy nie nastąpi. Po prostu decyzja o zmianie profilu stacji była porażką, ale nikt się do tego nie przyzna i stacja dalej idzie na dno. Szkoda...
odpowiedź