Dane sprzedaży e-wydań dzienników. „Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” na czele
Najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych w maju br. osiągnęła „Rzeczpospolita”. Natomiast wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansowało „Echo Dnia”.
W maju 2016 roku „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 038 egz. W skali roku tytuł ten zanotował największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 16,41 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 591 egz., o 12,56 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 10,17 proc. do 3 066 egz.
Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 17,04 proc. do 1 889 egz., zanotowała „Gazeta Wyborcza” (Agora). Tytuł ten spadł z miejsca czwartego na piąte.
Tylko jeden dziennik w maju br. wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to wspomniana przed chwilą „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca ub.r. zmalał o 11,40 proc. i wyniósł 692 egz.
ZKDP |
maj |
Dynamika |
|||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||
Tytuł |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Rzeczpospolita |
11 038 |
54 082 |
9 482 |
56 305 |
16,41% |
Dziennik Gazeta Prawna |
10 591 |
43 673 |
9 409 |
46 914 |
12,56% |
Puls Biznesu |
3 066 |
10 325 |
2 783 |
10 600 |
10,17% |
Parkiet Gazeta Giełdy |
1 981 |
4 521 |
1 863 |
4 835 |
6,33% |
Gazeta Wyborcza |
1 889 |
141 652 |
2 277 |
156 043 |
-17,04% |
Przegląd Sportowy |
353 |
27 615 |
361 |
29 713 |
-2,22% |
Gazeta Polska Codziennie |
308 |
20 736 |
273 |
19 942 |
12,82% |
Fakt Gazeta Codzienna |
209 |
276 051 |
230 |
305 990 |
-9,13% |
Super Express |
0 |
136 295 |
0 |
143 992 |
- |
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w maju 2016 roku należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 1 528 egz., po wzroście o 158,98 proc. W maju 2015 roku tytuł ten był drugi.
Na drugie miejsce spadł „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 603 egz., po spadku o 9,46 proc.
Na podium (po awansie z czwartej pozycji) znalazł się jeszcze „Dziennik Łódzki” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 53,96 proc. do 505 egz.
Z siedemnastej na piątą lokatę awansował „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 382 egz., po wzroście o 409,33 proc. - największym w zestawieniu.
Najwięcej straciła tutaj „Nowa Trybuna Opolska” (Pro Media) - było to 52,46 proc. do 145 egz. Tytuł ten spadł z pozycji 6. na 17.
ZKDP |
maj |
Dynamika |
|||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||
Tytuł |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Echo Dnia |
1 528 |
17 621 |
590 |
19 330 |
158,98% |
Polska Dziennik Bałtycki |
603 |
20 692 |
666 |
24 266 |
-9,46% |
Polska Dziennik Łódzki |
505 |
19 924 |
328 |
22 745 |
53,96% |
Gazeta Pomorska |
457 |
37 567 |
252 |
41 156 |
81,35% |
Dziennik Zachodni |
382 |
35 119 |
75 |
39 454 |
409,33% |
Gazeta Codzienna Nowiny |
306 |
15 638 |
307 |
16 564 |
-0,33% |
Głos - Dziennik Pomorza |
292 |
19 885 |
400 |
22 351 |
-27,00% |
Polska Głos Wielkopolski |
276 |
26 537 |
291 |
29 742 |
-5,15% |
Polska Gazeta Wrocławska |
237 |
14 313 |
213 |
16 282 |
11,27% |
Express Bydgoski |
224 |
10 129 |
174 |
10 819 |
28,74% |
Kurier Poranny |
197 |
4 967 |
51 |
5 515 |
286,27% |
Nowości - Dziennik Toruński |
197 |
11 525 |
119 |
12 432 |
65,55% |
Express Ilustrowany |
194 |
24 310 |
104 |
28 161 |
86,54% |
Gazeta Lubuska |
183 |
18 149 |
185 |
20 979 |
-1,08% |
Gazeta Krakowska |
168 |
15 145 |
156 |
16 894 |
7,69% |
Dziennik Polski |
167 |
16 981 |
148 |
19 058 |
12,84% |
Nowa Trybuna Opolska |
145 |
12 331 |
305 |
14 697 |
-52,46% |
Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski |
110 |
12 299 |
74 |
13 961 |
48,65% |
Gazeta Współczesna |
110 |
5 364 |
93 |
6 359 |
18,28% |
Kurier Szczeciński |
101 |
9 829 |
57 |
10 964 |
77,19% |
Polska Metropolia Warszawska |
85 |
2 967 |
68 |
3 729 |
25,00% |
Kurier Lubelski |
57 |
3 720 |
19 |
4 209 |
200,00% |
E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Dane sprzedaży e-wydań dzienników. „Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” na czele
GW sprzedaje ogólny dostęp na zasadzie abonamentu miesięcznego do cyfrowego wydania. W zeszłym roku chwalili się 77 000 kupionymi dostępami dlatego dane powyżej są jakieś marginalne i dotyczy to wszystkich wydawców. Info raczej dla ciekawskich bo skoro kupując 20 ewydań robisz 200 % to sztuka dla sztuki.