„Rzeczpospolita” i „Dziennik Zachodni” liderami sprzedaży e-wydań (dane za luty)
W lutym br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Dziennik Zachodni” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
„Rzeczpospolita” (Gremi Media) w lutym 2018 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 10 879 egz. W skali roku tytuł ten zanotował spadek wynoszący 5,27 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 570 egz., o 1,24 proc. wyższym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się o 3,98 proc. do 2 980 egz.
Największym wzrostem pochwalić się mógł wydawany przez Ringier Axel Springer Polska „Przegląd Sportowy”, który zajął szóstą pozycję. Jej średni wynik zwiększył się o 5,54 proc. i wyniósł 362 egz.
Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 10,33 proc. do 1 624 egz., zanotowała „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media). Tytuł ten w rankingu spadł z czwartej na piątą lokatę.
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w lutym 2018 roku należała do „Dziennika Zachodniego” (Polska Press Grupa), który awansował z siódmej lokaty. Jej wynik wyniósł 1 600 egz., po wzroście o 327,81 proc.
Drugie miejsce zajął „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa), awansujący z dziesiątej pozycji. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 1 440 egz., po wzroście o 531,58 proc.
Podium, po awansie z 9. pozycji, uzupełnia „Gazeta Wrocławska” (Polska Press Grupa), której średni wynik e-wydań zwiększył się o 305,12 proc. do 1 029 egz.
Największym wzrostem - o 890 proc. do 297 egz. - pochwalić się mógł „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Grupa WM). Tytuł ten w zestawieniu był 15., po awansie z 21. lokaty.
Z kolei najwięcej stracił „Dziennik Bałtycki” (również Polska Press Grupa), który w rankingu spadł z miejsca 2. na 18. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 80,95 proc. i ostatecznie wyniósł 136 egz.
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Dziennik Zachodni” liderami sprzedaży e-wydań (dane za luty)
Też myślałem że GW jest liderem w cyfrowej dystrybucji, może ktoś kto subskrybuje napisze na czym to polega bo wygląda na to że nie ma się dostępu do pełnego e-wydania (z tabelki wynika że GW sprzedała tylko 1624 e-wydania w 2018r)