„Rzeczpospolita” i „Głos Wielkopolski” liderami sprzedaży e-wydań w kwietniu
W kwietniu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Głos Wielkopolski” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
„Rzeczpospolita” (Gremi Media) w kwietniu 2018 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 10 908 egz. W skali roku tytuł ten zanotował spadek wynoszący 4,63 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 536 egz., o 0,47 proc. wyższym niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zmniejszyła się o 0,78 proc. do 3 063 egz.
Największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 9,60 proc. do 160 egz., zanotował „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten w rankingu zajął ósmą lokatę.
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w kwietniu 2018 roku należała do „Głosu Wielkopolskiego” (Polska Press Grupa), który awansował z trzeciej lokaty. Jego wynik wyniósł 1 380 egz., po wzroście o 101,75 proc.
Drugie miejsce zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), awansujący z ósmej pozycji. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 1 354 egz., po wzroście o 164,97 proc.
Podium, po awansie z 5. pozycji, uzupełnia „Gazeta Wrocławska” (Polska Press Grupa), której średni wynik e-wydań zwiększył się o 82,31 proc. do 1 185 egz.
Największym wzrostem - o 1300 proc. do 854 egz. - pochwalić się mógł „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Grupa WM). Tytuł ten w zestawieniu był 6., po awansie z 20. lokaty.
Z kolei najwięcej stracił „Dziennik Łódzki” (również Polska Press Grupa), który w rankingu spadł z miejsca 12. na 21. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 85,80 proc. i ostatecznie wyniósł 46 egz.
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Głos Wielkopolski” liderami sprzedaży e-wydań w kwietniu