SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Rzeczpospolita” i „Dziennik Zachodni” liderami sprzedaży e-wydań w 2018 roku

W 2018 roku najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Dziennik Zachodni” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

„Rzeczpospolita” (Gremi Media) w 2018 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 10 977 egz. W skali roku tytuł ten zanotował spadek wynoszący 2,86 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 794 egz., o 0,79 proc. wyższym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się najbardziej w zestawieniu - o 3,35 proc. do 3 486 egz.

Największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 12,15 proc. do 311 egz., zanotowała z kolei „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Tytuł ten w rankingu zajął siódmą lokatę.

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w 2018 roku należała do „Dziennika Zachodniego” (Polska Press Grupa), który awansował z czwartej lokaty. Jego wynik wyniósł 970 egz., po wzroście o 85,82 proc.

Drugie miejsce zajął „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa), który rok wcześniej był liderem. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 851 egz., po wzroście o 2,90 proc.

Podium, po awansie z 20. pozycji, uzupełnia „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Grupa WM), której średni wynik e-wydań zwiększył się najbardziej w zestawieniu - o 737,50 proc. do 737 egz.

Z kolei najwięcej stracił „Express Bydgoski” (Polska Press Grupa), który w rankingu spadł z miejsca 16. na 20. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 22,67 proc. i ostatecznie wyniósł 116 egz.

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Dziennik Zachodni” liderami sprzedaży e-wydań w 2018 roku

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mario
Gdzie te mityczne setki tysięcy GW? przecież niespełna 2tys. to tak jakby tylko stazysci Agory kupowali...
0 0
odpowiedź
User
Agora haha
Więcej e-wydań sprzedają branżowe "Puls Biznesu" i "Parkiet" :D Gdzie ten sukces, gdzie ta sprzedawana w setkach tysięcy prenumerata? :D
0 0
odpowiedź
User
ed
Gamonie. To jest prenumerata Wyborczej kupowana np. przez E-Kiosk. Prenumerata cyfrowa Wyborcza.pl nie ma tu nic do rzeczy..
0 0
odpowiedź