SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dalej spada sprzedaż gazet regionalnych

Styczeń 2010 roku był kolejnym miesiącem w którym spadła sprzedaż większości największych dzienników regionalnych. Które tytuły straciły najwięcej czytelników? - raport Wirtualnemedia.pl.

Liderem sprzedaży ogółem* wśród dzienników regionalnych został "Polska Dziennik Zachodni" (Polskapresse) ze średnią 71 265 egz. (rok wcześniej 86 812 egz.) - wynika z najnowszych, styczniowych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajęła "Gazeta Pomorska" (Media Regionalne) - 68 617 egz. (rok wcześniej 82 993 egz.) a na trzecim uplasował się "Express Ilustrowany" (Polskapresse) - 49 092 egz. (spadek o 11 proc.).

Tytuł styczeń
Wirtualnemedia.pl 2010 2009
ZKDP Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Polska Dziennik Zachodni 91 535 71 265 114 877 86 812
Gazeta Pomorska 77 486 68 617 93 856 82 993
Express Ilustrowany 60 313 49 092 68 711 55 234
Polska Głos Wielkopolski 61 559 46 156 71 874 52 688
Polska Dziennik Bałtycki 54 398 43 291 64 143 50 537
Głos-Dziennik Pomorza 53 038 41 225 62 632 46 759
Polska Dziennik Łódzki 54 094 41 105 61 018 46 931
Gazeta Lubuska 50 154 39 916 57 912 47 806
Dziennik Polski 52 266 36 103 65 604 45 401
Echo Dnia 45 799 34 298 49 449 38 134
Polska Gazeta Wrocławska 41 741 29 025 47 831 33 294
Gazeta Codzienna Nowiny 36 496 27 552 46 290 34 667
Nowa Trybuna Opolska 35 584 26 887 37 797 29 738
Polska Gazeta Krakowska 39 264 26 509 44 567 30 612
Gazeta Olsztyńska Dziennik Elbląski 31 988 24 011 40 802 30 373


Jeśli porówna się dane "miesiąc do miesiąca" to spadła sprzedaż większości największych dzienników regionalnych.

Tytuł 2010/2009
Wirtualnemedia.pl styczeń grudzień
ZKDP Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Polska Dziennik Zachodni 91 535 71 265 103 912 79 701
Gazeta Pomorska 77 486 68 617 81 841 72 726
Express Ilustrowany 60 313 49 092 66 503 52 603
Polska Głos Wielkopolski 61 559 46 156 65 702 48 541
Polska Dziennik Bałtycki 54 398 43 291 61 811 47 140
Głos-Dziennik Pomorza 53 038 41 225 57 634 43 919
Polska Dziennik Łódzki 54 094 41 105 60 425 43 320
Gazeta Lubuska 50 154 39 916 48 655 39 391
Dziennik Polski 52 266 36 103 55 911 38 499
Echo Dnia 45 799 34 298 52 662 40 112


 



*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W niektórych mediach przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.
 

Dołącz do dyskusji: Dalej spada sprzedaż gazet regionalnych

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
maniak
to efekt systematycznego obniżania poziomu przez wydawców. Chcieliby mieć super opiniotwórcze gazety, ale najlepiej, żeby je zapełniali dziennikarze obywatelscy. Doświadczenie to dziś bagaż, którego nie potrafią unieść właściciele gazet. Wolą stażystów, praktykantów każdego, byleby nie musieli placić. Chociaż w efekcie końcowym i tak płaca. spadkami...
0 0
odpowiedź
User
tomek j.
prasa to przeżytek
tylko internet!!!!
0 0
odpowiedź
User
majas
a co by oferował ten internet gdyby nie prasa właśnie.
0 0
odpowiedź