Czy Idea przedstawiła korzystniejszą ofertę?
PTC, właściciel sieci Era, uważa że przedstawił znacznie korzystniejszą umowę niż Idea
Jak już informowaliśmy w piątek operator telefonii komórkowej Idea będzie od 1 stycznia 2005 roku sponsorem Polskiej Ligi Piłkarskiej. Oficjalnego wyboru dokona w piątek Prezydium Zarządu Polskiego Związku Piłki Nożnej. Jednak już w czwartek komisja przetargowa jednogłośnie uznała ofertę Idei za lepszą od oferty Ery.
- W dzisiejszym spotkaniu uczestniczyły władze PZPN i PLP oraz przedstawiciele wszystkich klubów ekstraklasy i 70 procent klubów drugiej ligi. Z tego grona wyłoniona została komisja przetargowa, do której trafiło pięć osób z PZPN - prezes i wiceprezesi - oraz sześciu reprezentantów klubów - powiedział prezes PZPN Michał Listkiewicz.
- Komisja jednogłośnie zdecydowała, że sponsorem Polskiej Ligi Piłkarskiej będzie Idea. Wartość oferty tej firmy, tak zwanego pakietu podstawowego, wynosi 31,6 miliona złotych. Oferta finansowa Ery była o 17 procent niższa - mówił Prezes Związku.
Kwota 31,6 miliona złotych trafi bezpośrednio do klubów ekstraklasy (nie ustalono jeszcze jaki będzie podział puli). Umowa będzie obowiązywać od 1 stycznia 2005 roku przez rundę wiosenną i trzy kolejne sezony. Oprócz tego Idea będzie także m.in. finansowo wspierała programy rozwoju polskiej piłki młodzieżowej i zaangażuje się w promocję krajowego futbolu.
- Umowa zostanie uroczyście podpisana jeszcze przed końcem tego roku. Prace nad naszą ofertą trwały siedem miesięcy i cieszę się, że znalazła ona uznanie wśród władz polskiej piłki. Wierzę, ze nasze pieniądze przyczynią się do rozwoju futbolu w Polsce - powiedział dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej Idei - PTK Centertel Arkadiusz Kalicki. Zaznaczył także, że w nazwie ekstraklasy znajdzie się na pewno słowo Idea, a nazwa sponsora tytularnego będzie na koszulkach pierwszoligowych zespołów.
Tymczasem PTC, właściciel sieci Era, uważa że przedstawił korzystniejszą ofertę niż Idea.
- Polska Telefonia Cyfrowa Sp z o. o. szanuje wybór sponsora przez działaczy PZPN i PLP, nie kwestionuje i nigdy nie kwestionowała wyniku przetargu. W związku jednak z rozpowszechnianiem nieścisłych informacji dotyczących naszej oferty uznajemy ,że miłośnicy piłki nożnej, a przede wszystkim kibice powinni wiedzieć, jak wyglądała oferta złożona przez PTC uznana za gorszą.
Nasza oferta oprócz wartości bazowej uwzględniała fundusze na szkolenia młodzieży, rozwój młodych talentów, zimowe rozgrywki halowe, wsparcie II ligi oraz promocję piłki w telewizji, na życzenie zainteresowanych stron.
Zgodnie z ustaleniami z PZPN przedstawiliśmy 3 opcje (32,8; 43,8 i 53,8 mln zł), których wysokość była uzależniona od subiektywnego wyboru przez Komisję Przetargową.
Wychodzimy bowiem z założenia, że liga piłkarska i zmagania sportowe mają wielowymiarowy charakter i potrzebują dużego wsparcia medialnego, mającego edukacyjny wpływ na kształtowanie pozytywnych postaw.
Nasza oferta była zintegrowanym, długofalowym planem rozwoju i promowania ligi piłkarskiej. Jednak prezesi klubów ekstraklasy i Zarząd PZPN zadecydowali, że jedynym kryterium wyboru będzie kwota przekazana bezpośrednio na kluby I ligi.
Traktowaliśmy całe przedsięwzięcie jako ogromną szansę dla piłki nożnej w Polsce, stąd wielowątkowy rodzaj oferty przedstawiający mecze nie tylko jako rozgrywki sportowe ale jako wydarzenia towarzyskie, a nawet rodzinne.
Uważamy, że udział PTC w tym przedsięwzięciu jest sukcesem, gdyż dzięki upublicznieniu całego procesu wierzymy, że za kilka lat wybór sponsora odbędzie się w drodze otwartego i czytelnego przetargu z wieloma zaproszonymi uczestnikami.
Dzięki naszemu zaangażowaniu przedsięwzięcie to znacznie zbliżyło się do standardów europejskich, pomimo tego, że poważne wielomilionowe zmagania prowadzone były bez pisemnego regulaminu, a zasady zmieniane w czasie rozmów - czytamy w komunikacie PTC.
Dołącz do dyskusji: Czy Idea przedstawiła korzystniejszą ofertę?