1,9 mln widzów „Belle Epoque”. TVN liderem w grupie 16-49. Czy bedzie drugi sezon?
Nowy serial TVN „Belle Epoque” oglądało średnio 1,89 mln osób, o 570 tys. widzów więcej niż talent-show „You Can Dance” pokazywany w tym paśmie rok temu. Stacja w czasie emisji kryminalnej produkcji była wiceliderem rynku w 4+ i liderem w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 11,98 mln zł.
Produkcja „Belle Epoque” na antenie TVN pokazywana była w środy o godz. 21.30, w okresie od 15 lutego do 19 kwietnia br. Ze względu na awarię jednego z operatorów GSM firma Nielsen Audience Measurement ściągnęła dane o oglądalności finału z mniejszej liczby gospodarstw domowych niż standardowo. Pełne dane oglądalności z 19 kwietnia br. (w tym wyniki „Belle Epoque”) udostępnione zostały wczoraj.
Średnia widownia pierwszej edycji serialu wyniosła 1,89 mln osób, co przełożyło się na 13,94 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 16,61 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 16,29 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsena, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię przyciągnął pierwszy odcinek, który śledziło średnio 2,90 mln widzów.
Dla porównania, dziewiątą odsłonę „You Can Dance. Po prostu tańcz!”, emitowaną w tym paśmie wiosną ub.r., oglądało 1,32 mln osób, przy udziałach wynoszących 10,39 proc. w 4+ i 13,21 proc. w 16-49. Oznacza to, że serial zyskał w tym paśmie 570 tys. widzów.
TVN w paśmie nadawania nowego serialu zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem wśród tzw. „wielkiej czwórki” była TVP2, nadająca w tym czasie gł. serial „Na sygnale”, co przełożyło się na 14,63 proc. udziału. Trzeci był Polsat („Idol” i filmy fabularne; 8,14 proc.), a czwarta - TVP1 (m.in. filmy fabularne, „Magazyn śledczy Anity Gargas” i dokumenty; 5,70 proc.).
Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 TVN był już jednak liderem.
Wysokie wyniki oglądalności nowy serial miał wśród wszystkich kobiet w wieku od 16 do 49 lat. Z danych telemetrycznych wynika, że w środowym paśmie między godz. 21.31, a 22.27 w tej grupie stacja miała 18,98 proc. udziału. Jeszcze wyższy wynik - 23,04 proc. - TVN miał wśród kobiet w wieku od 16 do 49 lat mieszkających w miastach pow. 50 tys. mieszkańców.
- Serial „Belle Epoque” był najchętniej oglądaną propozycją w swoim paśmie wśród widzów z grupy komercyjnej 16-49, dając TVN blisko 17 proc. udziałów, co jest dla nas satysfakcjonujące - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego TVN. - Żadna z nowych serialowych produkcji wprowadzonych w wiosennej ramówce przez konkurencje nie osiągnęła takiego wyniku - dodaje.
Z danych Nielsena wynika, że na drugim miejscu pod względem serialowych nowości w wiosennej ramówce w grupie 16-49 plasują się „Wojenne dziewczyny”, które śledzi średnio 664 tys. widzów (9,65 proc. udziału), a trzecią lokatę zajmuje „Niania w wielkim mieście” (553 tys. widzów; 10,01 proc. udziału).
Wpływy reklamowe z 10 premierowych odcinków produkcji wyniosły 11,98 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Nie wiadomo jeszcze, czy powstanie druga seria „Belle Epoque”. Z ustaleń Wirtualnemedia.pl wynika, że TVN zlecił pisanie scenariuszy, ale nadal analizuje wyniki oglądalności oraz opinie widzów.
Na decyzję o kontynuacji „Belle Epoque” wpływ może mieć także zainteresowanie nadawców z innych krajów i sprzedaż formatu. Serial został nagrodzony przez jury World Media Festival 2017 Srebrnym Globem w kategorii Rozrywka. Ponadto produkcję zaprezentowano także podczas kwietniowych targów w Cannes, a TVN dostał zapytania w sprawie nabycia praw do emisji.
„Belle Epoque” to 10-odcinkowy serial kryminalny, którego akcja toczy się w Krakowie w 1908 roku, w okresie tzw. pięknej epoki. Akcja serialu zaczyna się w momencie, kiedy główny bohater Jan Edigey-Korycki (w tej roli Paweł Małaszyński) wraca do rodzinnego Krakowa, by rozwikłać zagadkę zabójstwa matki. Pomagają mu w tym dawny przyjaciel oraz siostra, którzy prowadzą pierwsze laboratorium kryminalistyczne w Galicji. Jan spotyka także swoją wielką i nieszczęśliwą miłość - Konstancję (Magdalena Cielecka).
W serialu wystąpują także m.in. Eryk Lubos, Anna Próchniak, Olaf Lubaszenko, Vanessa Aleksander, Weronika Rosati oraz Eryk Kulm.
Producentami „Belle Epoque” są Michał Kwieciński (Akson Studio), Katarzyna Bielecka (TVN) oraz Marta Grela-Gorostiza (producent nadzorujący TVN). Za charakteryzację odpowiada Alina Janerka, za scenografię Anna Wunderlich, a operatorem obrazu jest Michał Sobociński.
Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w marcu br. wyniósł 9,96 proc.
Dołącz do dyskusji: 1,9 mln widzów „Belle Epoque”. TVN liderem w grupie 16-49. Czy bedzie drugi sezon?
Ja chętnie bym obejrzała drugi sezon.
Zdecydowanie wolę to od innych seriali typu "Druga szansa" czy kolejnego reality show typu "Azja express."