SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Czołowe miesięczniki tracą, liderem „Twój Styl”

„Twój Styl” pozostaje liderem czytelnictwa wśród miesięczników. Tytuł ten - podobnie jak pozostałe pisma z czołówki - zanotował jednak spadek tego wskaźnika. Natomiast wśród dwumiesięczników najchętniej czytany jest „Komputer Świat Twój Niezbędnik”.

Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od kwietnia do września br. wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało w tym czasie 11,65 proc. czytelników, podczas gdy rok temu było ich 12,35 proc.

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,13 proc., która zanotowała spadek o 0,68 pkt. proc. Na podium znalazły się jeszcze „Cztery Kąty” (Agora SA), które czytane są przez 8,45 proc. pytanych (spadek o 0,66 pkt. proc.).

Czwarte miejsce zajmuje popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 7,95 proc., czyli o 1,16 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.

W zestawieniu na dziewiątym miejscu zadebiutował miesięcznik „Komputer Świat” (Axel Springer Polska). W analizowanym okresie sięgało po niego 5,62 proc. czytelników. Rok wcześniej nie było go w rankingu miesięczników, bo był dwutygodnikiem.

Natomiast pierwszy tytuł, którego czytelnictwo poszło do góry, uplasowało się oczko niżej. Jest nim miesięcznik „Przyślij Przepis” (Hubert Burda Media), czytany przez 5,62 proc. osób, czyli aż o 1,71 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej.

Wirtualnemedia.plKwiecień   - wrzesień
PBC20122011
TytułProcent respondentów
Twój Styl11,65%12,35%
Claudia9,13%9,81%
Cztery Kąty8,45%9,11%
Focus7,95%9,11%
Murator7,30%8,19%
Poradnik Domowy7,25%8,08%
Kobieta i Życie6,73%7,56%
Dobre Rady5,66%6,27%
Komputer Świat5,62%-
Przyślij Przepis!5,62%3,91%
Przepisy Czytelników5,57%4,42%
Świat Kobiety5,53%6,30%
Mój Piękny Ogród5,35%6,69%
Olivia5,31%6,49%
National Geographic4,88%6,10%
Avanti4,80%5,45%
Auto Moto4,78%5,03%
Działkowiec4,60%5,26%
Świat Wiedzy4,13%-
Mamo To Ja4,10%4,25%
Glamour3,92%4,55%
Pani3,59%3,94%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny)3,00%-
CKM2,98%3,72%
Joy2,97%3,21%
CD Action2,88%3,35%
Cosmopolitan2,79%3,34%
Moje Mieszkanie2,62%3,40%
Dom & Wnętrze2,61%3,13%
PC Format2,47%2,95%
Auto Motor i Sport2,44%2,53%
Moje Gotowanie2,40%2,98%
Zwierciadło2,32%2,56%
Elle2,22%2,64%
Samo Zdrowie2,05%2,75%
Uroda2,05%2,65%
M jak mieszkanie2,03%2,99%
Focus Historia2,02%1,95%
Naj Magazyn1,99%2,50%
Playboy1,97%2,52%
Twoje Dziecko1,96%2,16%
Świat Motocykli1,95%2,02%
Logo1,91%2,25%
Auto Świat Poradnik1,85%1,77%
Dziecko1,82%2,12%
Zdrowie1,80%2,50%
PC World1,78%-
Men's Health1,74%1,81%
Moda na Zdrowie1,72%2,37%
TopGear1,72%1,84%
Dobre Wnętrze1,68%2,05%
Ładny Dom1,68%1,58%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce1,65%2,26%
Charaktery1,64%1,90%
Magazyn Futbol1,62%1,92%
Kwietnik1,51%2,11%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko1,48%1,96%
Chip1,47%1,59%
Kuchnia1,46%2,13%
National. Geographic. Traveler1,46%1,64%
Przepis na Zdrowie1,45%-
Twój Maluszek1,34%1,82%
Wróżka1,31%1,58%
M jak Mama1,30%1,56%
Bravo Girl1,28%1,48%
Przepis na Ogród1,27%1,38%
Burda1,25%1,42%
Majster1,22%1,25%
Film1,21%1,61%
Na ścieżkach życia1,20%1,07%
Forbes1,12%1,43%
21. wiek1,04%0,96%
InStyle1,02%1,24%
Vita1,00%-
Zbuduj Dom0,99%1,07%
Sól i Pieprz0,93%1,01%
Gotuj Krok po Kroku0,92%-
Twist0,83%1,04%
Reader's Digest0,82%1,16%
Shape0,80%1,03%
Podróże0,78%0,75%
Weranda0,77%0,81%
Sukces0,70%0,67%
Hot Moda & Shopping0,69%0,85%
Voyage0,64%0,84%
Żagle0,52%0,51%
Architektura-Murator0,49%0,49%
Fun Club0,48%0,48%
SENS Rozwój Zdrowie Piękno0,46%-
Maxim Polska0,44%-


Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje „Komputer Świat Twój Niezbędnik”, Czyta go 2,23 proc. pytanych, czyli o 0,68 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Z kolei najpopularniejszym kwartalnikiem jest „Samo Zdrowie” czytane przez 2,45 proc. procent respondentów.

Wirtualnemedia.plKwiecień - wrzesień
PBC20122011
TytułProcent respondentów
Samo Zdrowie (kwartalnik)2,45%-
Komputer Świat Twój Niezbędnik2,23%2,91%
Auto Świat 4x41,77%2,14%
Komputer Świat Ekspert1,45%1,52%
Komputer Świat Gry1,44%1,75%
Sól i Pieprz1,06%-
Rodzice (kwartalnik)1,06%1,42%
Play0,68%0,53%
Elle Decoration0,57%0,70%
Weranda Country0,34%0,31%
Witaj w Podróży (do 12.2011 Polska Wita)0,20%0,18%

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia do września 2011 roku na losowej próbie 24 478 przypadków i w okresie od kwietnia do września 2012 roku na losowej próbie 24 080 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: Czołowe miesięczniki tracą, liderem „Twój Styl”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl