'Czas honoru 2': mniej widzów, ale wyższe wpływy reklamowe
Zakończony w niedzielę drugi sezon serialu historycznego TVP 2 "Czas honoru" miał mniej widzów niż nadawana rok temu premierowa seria produkcji, ale wzrosły jego wpływy reklamowe. Podczas nadawania serialu Dwójka przegrywała z komercyjnymi konkurentami.
Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia oglądalność 13 odcinków drugiej serii "Czasu honoru", emitowanej w niedziele o 21.05, wyniosła 2,59 mln widzów. Dało to TVP 2 udział na poziomie 16,06 proc. w grupie 4+ i 15,74 proc. w grupie 16-49. Nadawana rok temu w niedziele o 20.05 pierwsza edycja serialu miała 2,86 mln widzów oraz odpowiednio 17,93 i 16,45 proc. udziału.
W czasie emisji drugiego sezonu "Czasu honoru" Dwójka zajmowała trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Lepiej od niej radziły sobie: TVN, która emitując w tym paśmie głównie "Taniec z gwiazdami" z 27,68 proc. udziału była liderem pasma i Polsat, nadający wtedy przede wszystkim "CSI: Kryminalne zagadki Miami", co dawało mu 19,87 proc. Słabiej od TVP 2 wypadała natomiast TVP 1 (głównie filmy fabularne; 11,35 proc.).
Dane telemetryczne pokazują, że opowiadający o losach cichociemnych żołnierzy "Czas honoru" oglądały głównie kobiety, widzowie w wieku powyżej 30. roku życia oraz mieszkańcy wsi, średnich i dużych miast.
Wpływy z reklam emitowanych przy drugiej serii produkcji wyniosły w sumie 7,68 mln zł, podczas gdy pierwsza przyniosła TVP 2 przychody reklamowe na poziomie 5,71 mln zł. (dane cennikowe bez rabatów).
Oglądalność drugiej serii "Czasu honoru" odcinek po odcinku
Czas honoru 2 | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
13-09-2009 | 1 957 005 | 11,67% | 11,57% |
20-09-2009 | 2 723 292 | 18,17% | 16,93% |
27-09-2009 | 2 484 669 | 16,17% | 15,48% |
04-10-2009 | 2 431 296 | 15,40% | 15,18% |
11-10-2009 | 2 548 605 | 15,65% | 15,14% |
18-10-2009 | 2 570 359 | 15,61% | 15,96% |
25-10-2009 | 2 715 192 | 17,46% | 16,13% |
01-11-2009 | 2 302 843 | 15,18% | 14,26% |
08-11-2009 | 2 607 353 | 15,70% | 16,99% |
15-11-2009 | 2 582 886 | 15,29% | 15,61% |
22-11-2009 | 2 577 587 | 15,61% | 15,94% |
29-11-2009 | 2 690 971 | 15,69% | 16,04% |
06-12-2009 | 3 454 695 | 21,66% | 19,70% |
średnia | 2 588 467 | 16,06% | 15,74% |
Widownia konkurencyjnych stacji w czasie emisji serialu
Czas honoru 2 na tle konkurencji | ||
Wszyscy 4+ | ||
Stacja | AMR | SHR % |
TVN | 4 462 164 | 27,68% |
Polsat | 3 203 295 | 19,87% |
TVP 2 – Czas honoru | 2 588 467 | 16,06% |
TVP 1 | 1 829 213 | 11,35% |
Profil widowni "Czasu honoru"
Czas honoru 2 | ADH % | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 45,52% | 95 |
Kobiety | 54,48% | 105 | |
Wiek | 4-9 | 1,47% | 25 |
10-15 | 4,17% | 57 | |
16 - 19 | 2,34% | 39 | |
20 - 24 | 3,27% | 38 | |
25 - 29 | 4,67% | 54 | |
30 - 34 | 8,67% | 108 | |
35 - 39 | 8,89% | 129 | |
40 - 44 | 7,37% | 114 | |
45 - 49 | 12,64% | 170 | |
50 - 54 | 9,29% | 112 | |
55 - 59 | 9,31% | 124 | |
60+ | 27,90% | 147 | |
Wlk. miasta | Wieś | 44,81% | 115 |
< 50 tys. | 18,93% | 79 | |
50-100 tys. | 8,63% | 102 | |
100-200 tys. | 6,51% | 82 | |
> 200 tys. | 21,12% | 102 | |
Zawód | Top management | 9,45% | 119 |
Pracownicy średniego szczebla | 15,41% | 108 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 24,45% | 118 | |
Emeryci | 35,30% | 133 | |
Inni | 15,40% | 50 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 47,13% | 105 |
Średnie | 31,66% | 105 | |
Wyższe | 15,57% | 136 | |
Inne | 5,65% | 42 |
Dołącz do dyskusji: 'Czas honoru 2': mniej widzów, ale wyższe wpływy reklamowe