SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Cyfrowy Polsat: sprawdzamy przyczyny problemów z transmisjami Euro 2016 w Ipli

Cyfrowy Polsat podkreśla, że analizuje zgłoszenia od użytkowników o problemach technicznych z transmisjami meczów Euro 2016 w internetowej aplikacji Ipla. Firma zaznacza, że nie ma wpływu na szybkość aktywacji pakietu z transmisjami u innych operatorów płatnej telewizji.

Wszystkie mecze Euro 2016 są transmitowane w odpłatnych kanałach Polsat Sport 2 HD i Polsat Sport 3 HD (zobacz szczegółowy plan transmisji), które w telewizji są dostępne w różnych sieciach kablowych i na platformach cyfrowych, natomiast w internecie można je oglądać tylko na należącej do Cyfrowego Polsatu platformie Ipla (w aplikacji i na stronie Ipla.tv).

W sobotę po południu, kiedy rozgrywano pierwsze mecze transmitowane tylko w Polsat Sport 2 HD, na portalach społecznościowych zaczęły pojawiać się informacje od użytkowników Ipli, którzy wykupili pakiet z transmisjami Euro, ale mieli problemy z ich odtwarzaniem. Najczęściej skarżono się, że przekaz się zawiesza, zwłaszcza w wariancie najwyższej jakości obrazu (720 p). Narzekali również użytkownicy aplikacji Ipla na niektóre urządzenia mobilne i telewizory Smart TV.

Administratorzy facebookowego fanpage’a Ipli, gdzie od soboty pojawiło się kilkaset wpisów i komentarzy donoszących o problemach, proszą, żeby przesyłać reklamacje na adres pomoc@ipla.pl razem z dokładnymi informacjami: o platformie, z której korzysta użytkownik (przeglądarka/iOS/Android/SmartTV), jego IP, dostawcy internetu i aktualnej prędkości łącza potwierdzonej pomiarem na stronie Speedtest.pl.

- Niedogodności, które mogły sporadycznie wystąpić podczas oglądania meczów na niektórych platformach, są sukcesywnie eliminowane. Dokładamy starań, żeby już się nie powtórzyły. W przypadku korzystania z przeglądarek zalecamy korzystanie z Internet Explorer (wersja 11), Mozilla Firefox (wersja 44 i nowsze) oraz Safari (wersja 9 i nowsze). Na bieżąco monitorujemy i optymalizujemy systemy, żeby zapewnić Wam jak najlepszą jakość serwisu i możliwość sprawnego korzystania z usługi - napisano na fanpage’u.

Rzeczniczka prasowa Cyfrowego Polsatu Olga Zomer przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl, że firma nadal sprawdza, co mogło być źródłem problemów technicznych z transmisjami Euro 2016. - Prosimy naszych abonentów o nadsyłanie szczegółowego opisu problemów na pomoc@ipla.pl, żeby precyzyjnie zidentyfikować, co mogło być powodem niedogodności - zaznaczyła. Nie odpowiedziała na pytanie, czy firma planuje jakieś rekompensaty dla użytkowników, których dotknęły problemy techniczne.

Operator nie podaje, ilu użytkowników Ipli kupiło pakiet z kanałami Polsat Sport 2 HD i Polsat Sport 3 HD. Wiadomo natomiast, że w ostatnich dniach notowała ona bardzo wysoką odwiedzalność. Według badania PBI/Gemius w niedzielę serwis Ipla.tv miał 473,8 tys. realnych użytkowników i 1,47 mln odsłon, w sobotę - 433,3 tys. użytkowników i 1,37 mln odsłon, a w piątek - 194,5 tys. użytkowników i 810 tys. odsłon. Tydzień wcześniej było to: 129,5 tys. użytkowników i 545,9 tys. odsłon w niedzielę, 108,2 tys. użytkowników i 457,5 tys. odsłon w sobotę oraz 121,2 tys. użytkowników i 522 tys. odsłon w piątek.

W ostatnich dniach na pakiet kanałów Polsat Sport z transmisjami Euro 2016 narzekali też niektórzy klienci innych operatorów telewizyjnych, przede wszystkim UPC Polska i nc+. Przede wszystkim chodziło o długi czas oczekiwania na aktywację pakietu.

- Cyfrowy Polsat nie ma wpływu na czas aktywacji usług dla klientów indywidualnych u innych operatorów płatnej telewizji, ten proces w całości przebiega na linii operator-klient - podkreśliła Olga Zomer.

Dołącz do dyskusji: Cyfrowy Polsat: sprawdzamy przyczyny problemów z transmisjami Euro 2016 w Ipli

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Krzysztof
To nie był tylko i wyłącznie problem ipli, ale to samo działo się w apikacji CP GO i poprzez strony www. Ponadto fakt, że nie można było obejrzeć meczów Euro to nie wszystko. Dostępu nie było do wielu innych kanałów zarówno w ipli jak i CP Go. Nie można było np. w ogóle uruchomić kanału Polsat Sport News na którym transmitowane było spotkanie polskich siatkarek z Włocławka. Najbardziej żenujące było jednak to, że infolinie Cyfrowego Polsatu były wyłączone-niedostępne, o czym świadczył choćbny komunikat w trakcie prób połączenia. Ciekawe, czy właściciele poczują się do rekompensaty dla ludzi, którzy nie mogli oglądać swoich kanałów. Szczerze mówiąc wątpię, że to się stanie.
odpowiedź
User
Jurek
Kasa, misiu, kasa. Prawda jest taka, że nie mieli takich doświadczeń. Przez lata wszyscy pluli na TVP i jakość jej transmisji, ale w tej sprawie mimo to TVP była lata świetlne do przodu, bo miała doświadczenia. Z live - bo w innych aspektach technicznych ipla jest lepsza. Wciąż Euro to wyzwanie technologiczne w streamingu live.
odpowiedź
User
Adam K
Kasa, misiu, kasa. Prawda jest taka, że nie mieli takich doświadczeń. Przez lata wszyscy pluli na TVP i jakość jej transmisji, ale w tej sprawie mimo to TVP była lata świetlne do przodu, bo miała doświadczenia. Z live - bo w innych aspektach technicznych ipla jest lepsza. Wciąż Euro to wyzwanie technologiczne w streamingu live.


Mieli od groma czasu na przygotowanie się do tego. nie ma usprawiedliwienia dla tej fuszerki, szczególnie, że mieli już ten problem przy siatkówce.

ta akcja to strzał w kolano ale też brak szacunku dla ich klientów, bo komunikacja z nimi przy okazji tego kryzysu jest utrudniona - tzn, nie odpisują, nie wyjaśniają...

arogancja przy takim kryzysie, to najgorsze rozwiązanie z możliwych. nc+ już się na tym przejechało i stracili wielu klientów
odpowiedź