CR Media chce zwiększyć aktywność na rynku internetowym
Firma Internet Group do 6 miesięcy może połączyć się ze spółką CR Media Consulting SA, która dzięki temu wejdzie na warszawską giełdę.
Firma Internet Group, oferująca usługi telefonii internetowej, w ciągu od 4 do 6 miesięcy może połączyć się ze spółką CR Media Consulting SA, która działa na rynku reklamy internetowej. 28 lutego został podpisany w tej materii list intencyjny, poinformowali w środę przedstawiciele obu firm. Po zakończeniu procesu powstanie nowy podmiot.
„Liczymy, że w ciągu 4-6 miesięcy przeprowadzimy emisję akcji Internet Group dla właścicieli CR Media Consulting. Do końca marca będzie prowadzony due dilligence. Dopiero po jego zakończeniu będzie można powiedzieć jak wielka to będzie emisja i jaki parytet wymiany akcji” – powiedział Jerzy Jędrzejczyk, prezes Internet Group, podczas konferencji prasowej.
"Chcemy połączyć nasze aktywa z CR Media Consulting i zbudować spółkę o znacznie rozszerzonej skali działalności" - dodał Jędrzejczyk.
Dodał, że jeśli całą operację uda się zakończyć przed wakacjami, to byłby to duży sukces.
"Szczegóły połączenia dotyczące wielkości emisji i parytetu wymiany akcji nie są jeszcze ustalone, prowadzimy rozmowy na ten temat i powinny być uzgodnione przed świętami Wielkiej Nocy" - dodał.
Głównym powodem planowanej transakcji był zamiar wejścia Internet Group w nowe obszary działalności, przede wszystkim związanych z reklamą w internecie, oraz z wykorzystaniem szerokopasmowego dostępu do sieci. Według Jędrzejczyka nie ma sensu tworzyć pewnych produktów od nowa, bo prościej jest zainwestować w działające przedsiębiorstwo z portfolio produktów.
„Minęły już czasy, kiedy Internet przestał być negatywnie kojarzony, teraz można będzie na nim zarabiać’ – powiedział Jędrzejczyk.
Jego zdaniem, firma chce wprowadzać narzędzia (e-faktury, e-deklaracje), a nie treść serwisów, które już oferują wyspecjalizowane firmy.
Jędrzejczak poinformował, że po połączeniu Internet Group z CR Media Consulting nowy podmiot funkcjonował będzie nadal pod nazwą Internet Group i pozostanie w obrocie publicznym.
Co umowa daje CR Media?
- Partnera branżowego, który ma spójną z nami wizję rozwoju rynku mediów z szczególnym wskazaniem na rolę jaką będzie w nim odgrywał Internet. Jest to jednocześnie partner posiadający zaplecze technologiczne niezbędne do realizacji naszych projektów. CR Media znacznie zwiększy swoja aktywność na rynku internetowym (obszary takie jak: media, reklama, marketing, handel, komunikacja i rozrywka) - powiedział nam Krzysztof Golonka, prezes CR Media.
Wczoraj Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie bardzo entuzjastycznie zareagowała na wieść o możliwości połączenia Internet Group z CR Media Consulting. Na zamknięcie sesji za jedną akcję Internet Group płacono 5,80 zł, co oznacza wzrost - w porównaniu do środowego otwarcia - o ponad 33 proc.
Według zweryfikowanej w styczniu prognozy wyników za 2005 rok Internet Group ocenia, że miał 0,7 mln zł ujemnej EBITDA i 10,5 mln zł przychodów. W 2004 roku spółka miała 0,9 straty netto i 13,65 mln zł przychodów.
CR Media Consulting SA integruje działalność na rynku reklamy internetowej oraz prowadzi działalność w zakresie planowania i zakupu powierzchni reklamowej w mediach.
W 2005 roku skonsolidowana sprzedaż grupy CR Media Consulting SA wyniosła 166,2 mln zł, EBITDA 3,36 mln zł, a zysk netto 1,49 mln zł. Prognoza na 2006 rok zakłada wypracowanie 162 mln zł przychodów, 7,3 mln zł EBITDy i 6,07 mln zł zysku netto.
CR Media Consulting SA jest częścią Grupy CR Media, której 49,9 proc. akcji jest w posiadaniu funduszu Barings CEF Investment VI LTD, a pozostałe 50,1 proc akcji jest własnością holenderskiej spółki Clear Range Media Consulting BV, której właścicielami są cztery osoby fizyczne, w tym prezes CR Media Consulting Jan Wojciechowski.
Dołącz do dyskusji: CR Media chce zwiększyć aktywność na rynku internetowym