Coraz lepszy wyniki Axel Springer
Axel Springer liczy na wzrost sprzedaży i EBITA
Wydawnictwo prasowe Axel Springer oczekuje umiarkowanej poprawy tegorocznego wyniku operacyjnego. To zasługa rosnących przychodów ze sprzedaży powierzchni reklamowej, a także redukcji kosztów.
W drugim kwartale niemiecka spółka zanotowała 12 proc. wzrost wyniku EBITA. Wyniósł on 68,3 mln EUR. Sprzedaż wzrosła w tym samym czasie o 1,5 proc. do 622,2 mln EUR. Axel Springer podkreśla, że poprawa wyniku była możliwa w dużym stopniu dzięki sukcesowi dziennika Fakt, który szybko osiągnął pozycję najlepiej sprzedającej się gazety w Polsce oraz brukowcowi "Bild", który sprzedał więcej reklam.
- Zarząd oczekuje umiarkowanej poprawy sprzedaży i EBITA w 2004 roku jeśli sytuacja na rynku reklamy prasowej nadal będzie się poprawiać – napisał w wydanym komunikacie prezes spółki Mathias Doepfner.
Według prezesa Axel Springer, Polska jest traktowana wraz z Węgrami jako "absolutny priorytet" w Europie Wschodniej. Po uruchomieniu "Profitu", "Newsweek Polska" oraz "Faktu" spółka chce "przetrawić" te inwestycje.
Dołącz do dyskusji: Coraz lepszy wyniki Axel Springer