SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

ComPress z 21 tys. zł wpływów i 43 tys. zł straty, Gremi Media dopłaciło 900 tys. zł do kapitału

W zeszłym kwartale agencja public relations ComPress zanotowała zaledwie 21 tys. zł wpływów sprzedażowych (wobec 408 tys. zł rok wcześniej) i 43 tys. zł straty netto (przed rokiem strata wyniosła 62 tys. zł). W KRS zarejestrowano podwyższenie kapitału zakładowego spółki o 900 tys. zł, które wpłacił jej większościowy akcjonariusz Gremi Media.

Magdalena Dulińska Magdalena Dulińska

W skali roku ComPress zanotowała spadek zysku brutto ze sprzedaży z 270 do 21 tys. zł. W zeszłym kwartale agencja nie poniosła żadnych kosztów sprzedaży, natomiast koszty ogólnego zarządu spadły rok do roku z 211 do 65 tys. zł.

Strata operacyjna i EBITDA firmy zmalała z 59 do 40 tys. zł, a strata netto - z 62 do 43 tys. zł.

W ComPress nowa prezes, 900 tys. zł od Gremi Media

W lutym br. prezesem ComPress została Magdalena Dulińska, jednocześnie wiceprezes E-Kiosku (obie firmy należą do grupy kapitałowej Gremi Media). W ComPress zastąpiła Joannę Zaskurską, która dalej pracuje w grupie Gremi Media.

Prezentując w marcu wyniki z ub.r. kierownictwo agencji poinformowało, że zaczęło „prace koncepcyjne mające na celu reorganizację dotychczasowej działalności w kierunku przekształcenia spółki w agencję digital”.

W ub.r. ComPress zanotowała 977 tys. zł wpływów sprzedażowych i 381 tys. zł straty netto, a rok wcześniej - 1,28 mln zł przychodów i 197 tys. zł straty.

Ostatni raz agencja zysk netto osiągnęła w 2014 roku - 37 tys. zł. Rok później miała 749 tys. zł straty netto, a w 2016 roku - 629 tys. zł, jednocześnie jej przychody zmalały z 7-9 mln zł rocznie w latach 2011-2013 do 1,89 mln zł w 2016 roku, a potem nastąpił dalszy spadek.

W kwietniu br. agencja zdecydowała o emisji 9 mln swoich nowych akcji, które po 10 groszy za sztukę kupił jej większościowy akcjonariusz Gremi Media. W minionym tygodniu KRS zarejestrował podwyższenie kapitału zakładowego spółki.

- Środki z emisji akcji serii H posłużą spółce do zmniejszenia zadłużenia i poprawy struktury kapitałów własnych, co pozwoli zmniejszyć ewentualny negatywny wpływ aktualnego otoczenia gospodarczego spółki na jej bieżącą działalność - poinformowano w sprawozdaniu ComPress z zeszłego kwartału. Zarząd agencji zaznaczył, że „trwają prace mające na celu repozycjonowanie spółki z agencji PR w klasycznym tego słowa znaczeniu w agencję oferującą nowoczesne metody komunikacyjne sfery digital”.

Poprzednio Gremi Media miało 2,5 mln akcji ComPress stanowiących minimalnie ponad 50 proc. kapitału agencji. Obecnie posiada 11,5 mln akcji stanowiących 82,14 proc. kapitału.

Dołącz do dyskusji: ComPress z 21 tys. zł wpływów i 43 tys. zł straty, Gremi Media dopłaciło 900 tys. zł do kapitału

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl