SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Co drugi polski internauta ma konto elektroniczne

Co drugi Polak korzystający z sieci ma konto internetowe - wynika z sondażu przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie ING Banku Śląskiego. Najczęściej dokonują z niego przelewów, znacznie rzadziej płacąc przy pomocy karty kredytowej.

Wśród połowy polskich internautów mających w sieci konta 13 proc. korzysta z nich codziennie, 35 proc. - kilka razy w tygodniu, 26 proc. - raz lub dwa razy w tygodniu, a 19 proc. - 2-3 razy w miesiącu. Co dziesiąty Polak mający dostęp do sieci tylko w niej dokonuje płatności, co szósty realizuje w internecie większość z nich, a co jedenasty - część. Z kolei 10 proc. ankietowanych korzysta z bankowości internetowej rzadko, a 54 proc. nie robi tego w ogóle.

Polacy w sieci najczęściej (84 proc. wskazań) robią przelewy, a znacznie rzadziej (19 proc.) płacą kartami kredytowymi. 56 proc. respondentów nie ma żadnych obaw związanych z operacjami finansowymi w internecie, natomiast 23 proc. wątpi w bezpieczeństwo przelewanych w ten sposób pieniędzy, a 7 proc. w to, że dotrą one do odbiorców.

Polscy internauci nie zamierzają - 55 proc. zdecydowanie, a 32 proc raczej - zaciągać pożyczki na serwisach typu social lending. Zainteresowanie - u 15 proc. respondentów duże, a u 26 proc. umiarkowane - budzi za to możliwość realizowania przelewów przy pomocy telefonów komórkowych. Jednak 55 proc. ankietowanych jest sceptycznych wobec wizji mobilnej bankowości.

Badanie opinii o korzystanie w internecie z usług bankowych zostało zrealizowane przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie ING Banku Śląskiego w grupie 500 osób deklarujących dostęp do sieci. Ankiety metodą CATI przeprowadzono w styczniu bieżącego roku.

Dołącz do dyskusji: Co drugi polski internauta ma konto elektroniczne

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl