Cięcia w Bauerze. Połączono redakcje pism młodzieżowych
Wydawnictwo Bauer zdecydowało o połączeniu redakcji pięciu magazynów młodzieżowych - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. W związku z tą decyzją ze spółką rozstaje się co najmniej jedna osoba.
Informację o utworzeniu w wydawnictwie jednej redakcji czasopism młodzieżowych potwierdził w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Maciej Brzozowski, dyrektor PR spółki. Powiedział on, że zmiana zoptymalizuje pracę zespołu.
Połączony zespół odpowiada za dwutygodniki „Bravo” i „Bravo Sport” oraz za miesięczniki „Bravo Girl”, „Fun Club” i „Twist”. Redaktorem naczelnym wszystkich tytułów został Michał Wiśnicki, dotychczasowy redaktor naczelny „Bravo” i „Fun Clubu”, jego zastępczynią została Ilona Zawistowska, dotychczasowa redaktor naczelna „Bravo Girl” i „Twista”.
Marcin Szkuat, dotychczasowy redaktor naczelny „Bravo Sport”, objął stanowisko redaktora prowadzącego w połączonej redakcji, drugim redaktorem prowadzącym jest Małgorzata Germak, dotychczasowa zastępczyni naczelnego pism „Bravo” i „Fun Club”.
Pracą zespołu graficznego odpowiedzialnego za pięć tytułów kieruje dotychczasowy dyrektor artystyczny „Bravo” Krzysztof Jezierski.
Z naszych informacji wynika, że w związku ze zmianą struktury redakcji pism młodzieżowych z wydawnictwa odeszła co najmniej jedna osoba. Dodatkowo zdecydowano o obniżkach pensji w zespole.
Maciej Brzozowski nie chciał komentować tych informacji.
Z danych ZKDP wynika, że cztery z pięciu magazynów młodzieżowych Wydawnictwa Bauer w I kwartale br. zanotowały spadki sprzedaży. Najchętniej kupowanym tytułem pozostaje dwutygodnik „Bravo”, którego średnia sprzedaż ogółem w pierwszych trzech miesiącach tego roku wyniosła 119 063 egz. po spadku o 17,68 proc. Największy spadek zanotował jednak miesięcznik „Bravo Girl”, którego wynik poszedł w dół o 19,13 proc. do 58 005 egz. Wzrost o 4,95 proc. zanotował tylko miesięcznik „Fun Club”.
ZKDP | I kwartał 2014 | I kwartał 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Bravo | 182 525 | 119 063 | 119 063 | 220 679 | 144 628 | 144 628 |
Bravo Sport | 128 992 | 95 853 | 95 853 | 134 005 | 106 845 | 106 845 |
Fun Club | 106 613 | 68 622 | 68 622 | 109 936 | 65 388 | 65 388 |
Bravo Girl | 99 915 | 58 005 | 58 005 | 114 917 | 71 724 | 71 724 |
Twist | 99 911 | 50 440 | 50 440 | 113 298 | 62 024 | 62 024 |
Dołącz do dyskusji: Cięcia w Bauerze. Połączono redakcje pism młodzieżowych