Chińska tv rozpoczęła kampanię w obronie wizerunku kraju
Chińska telewizja rozpoczęła tygodniową kampanię, mającą prowadzićdo poprawy wizerunku Chin jako eksportera dobrych jakościowoproduktów.
Wizerunek ten został w ostatnim czasie znacznie nadszarpnięty wzwiązku z płynącymi z różnych stron świata oskarżeniami,dotyczącymi złej jakości, a często nawet szkodliwości dla zdrowiaartykułów, eksportowanych przez Chiny, jak tekstylia, zabawki,owoce morza, karma dla zwierząt itp.
Pierwszy z planowanych programów telewizji chińskiej zostałnadany w niedzielę przez kanał ekonomiczny centralnej telewizjichińskiej. Wystąpił w nim dyrektor rządowego Biura ds. NadzoruJakości, Inspekcji i Kwarantanny Li Changjiang. Zapewnił on, żekierowany przez niego urząd czyni wszystko, by produkowane wChinach artykuły odpowiadały normom - działania te nasilono powycofaniu w ostatnim czasie z zagranicznych rynków milionówprodukowanych w Chinach zabawek firmy Mattel.
Li podkreślił jednak, że słowa krytyki, dotyczące jakościchińskiego eksportu "demonizują chińskie artykuły" i stanowią "nowąoznakę protekcjonizmu w handlu". "Jakkolwiek wycofania z rynku byłykonieczne - przyznał - nieuczciwe jest wyrokowanie, iż wszystkieartykuły produkowane w Chinach są złej jakości".
Jestem tu, by powiedzieć wam: miejcie zaufanie do artykułów"made in China" - oświadczył przedstawiciel chińskiego urzędu.
Dołącz do dyskusji: Chińska tv rozpoczęła kampanię w obronie wizerunku kraju