Ceny oskarowych reklam na przestrzeni ostatniej dekady
W ciągu ostatnich dziesięciu lat reklamodawcy wydali w USA łącznie 650 milionów dolarów na reklamy w trakcie telewizyjnych transmisji z ceremonii rozdania Oskarów.
W ubiegłym roku wydatki te wyniosły 80 milionów dolarów, wobec 41 milionów dolarów w roku 1998 - informuje serwis MediaPost Publications, powołując się na dane firmy badawczej TNS Media Intelligence.
Rok 2007 wcale jednak nie był pod tym względem najlepszy w historii, gdyż rok wcześniej reklamodawcy wyłożyli o 700 tysięcy dolarów więcej na reklamy.
Przed dziesięcioma laty półminutowy spot reklamowy w trakcie relacji z wręczenia Oskarów kosztował 950 tysięcy dolarów. W 2001 roku cena wzrosła do 1,5 miliona dolarów, by za rok spaść do 1,3 miliona dolarów. W latach 2004 - 2005 jeden spot znów kosztował 1,5 miliona dolarów, a w roku ubiegłym cena zwiększyła się do 1,7 miliona dolarów.
Z danych TNS wynika również, że w ciągu ostatnich dziesięciu lat na reklamy w trakcie Oskarów najwięcej pieniędzy wydały firmy General Motors (97 milionów dolarów) i Pepsi (61 milionów dolarów).
Tegoroczna, 80. gala rozdania Oskarów odbędzie się w najbliższą niedzielę. Za oceanem transmisję z niej przeprowadzi stacja ABC. Według ostatnich doniesień, za półminutowy spot reklamodawcy płacą w tym roku około 1,8 miliona dolarów.
źródło: MediaPost Publications
Dołącz do dyskusji: Ceny oskarowych reklam na przestrzeni ostatniej dekady