SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Miliony na promocję CPK. Reklamy także za granicą

Maciej Lasek, pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego, podczas czwartkowej debaty w Sejmie ujawnił wybrane dane dotyczące wydatków na promocję inwestycji w roku 2023. Na kampanie promocyjne w telewizji, prasie i outdoorze wydano szacunkowo co najmniej 11,2 mln - podał polityk. 

Tylko w 2023 roku 1,8 mln zł na kampanię outdoorową promującą CPK wydano w okresie kampanii wyborczej, we wrześniu i październiku. Kolejne 1,8 mln przeznaczono na promocję w telewizji, w TVP i „jednej ze stacji komercyjnych” – podał Maciej Lasek.

Kolejne miliony Centralny Port Komunikacyjny przeznaczył na promowanie się w prasie. Jak poinformował pełnomocnik rządu ds. CPK, 1,5 mln zł spółka wydała na płatne publikacje w ogólnopolskich mediach drukowanych o profilu społeczno-politycznym. Koleje 92 tys. zł przeznaczono na promocję w mediach lokalnych, z czego 52 tys. wydano na jeden periodyk – kwartalnik „Apostoł”.

1,2 mln zł przeznaczono na promocję CPK w mediach zagranicznych. Maciej Lasek poinformował też, że na działania eventowe w 2023 roku Centralny Port Komunikacyjny przeznaczył 4 mln złotych. 145 tys. zł wydano zaś na przygotowanie strategii komunikacji inwestycji w kolejnych latach.

- Przytoczone informacje to dopiero początek. Można powiedzieć, wierzchołek góry lodowej. My zaczynamy audyty i o wszystkim będziemy informować - podsumował Maciej Lasek. 

Zobacz: Centralny Port Komunikacyjny promuje się kampanią „CPK. Ruszaj z nami!"

Czym jest CPK?

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. ha ma być wybudowany port lotniczy. Pierwszy etap lotniska, czyli dwie równoległe drogi startowe i infrastruktura do obsługi 40 mln pasażerów, ma zostać uruchomiony w 2028 r. Plan Generalny CPK zakłada, że następnie port będzie w sposób modułowy rozbudowywany.

Spółka CPK jest w 100-proc. własnością Skarbu Państwa. Jak wynika z prognoz Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Lotniczych (IATA), w 2060 r. lotnisko może obsługiwać do 65 mln pasażerów.

Dołącz do dyskusji: Miliony na promocję CPK. Reklamy także za granicą

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jan
Co za głupota! To co bez komunikacji mieli działać? Janusze nie kumają jak robi się biznes i pozyskuje inwestorów.
32 23
odpowiedź
User
UUU
Gimby wybrały nam do Sejmu patoposłów. Co ten gość gada. Ciągle jad jak jakiś przegryw.
25 18
odpowiedź
User
aa
I bardzo dobrze, firmy i obywatele powinny wiedzieć o tym projekcie i się odpowiednio przygotować. Jak PO uwali CPK to jest poprostu tragedia dla Polski, że dla czerwonego pioruna i 8 gwiazdek cofniemy się o conajmniej 10 lat.
29 19
odpowiedź