CDA zyskało przez kwartał 35 tys. subskrybentów, wpływy 47 proc. w górę
Serwis CDA.pl zanotował w zeszłym kwartale wzrost przychodów sprzedażowych o 46,7 proc. rok do roku do ok. 13 mln zł, z czego ok. 11,85 mln zapewniła subskrypcyjna oferta CDA Premium. Na koniec marca korzystało z niej 266,3 tys. użytkowników, o 43 proc. więcej niż przed rokiem.
Tylko w minionym kwartale liczba subskrybentów CDA Premium zwiększyła się z 231,7 do 266,3 tys., czyli o 14,9 proc. Dla porównania, w całym ub.r. wzrosła o 34,8 proc.
Sekcja CDA Premium zawiera ponad 7,6 tys. filmów i seriali. Miesięczny dostęp do niej kosztuje 19,90 zł, przez pierwsze dwa tygodnie można testować usługę za darmo.
CDA zyskuje dzięki epidemii zwłaszcza w mobile’u i na smart TV
W komunikacie giełdowym CDA stwierdziło, że w związku z pandemią koronawirusa obserwuje wzrost zainteresowania usługą CDA Premium, zwłaszcza w zakresie aplikacji na telewizory Smart TV i urządzenia mobilne.
Firma podała, że aplikację CDA na telewizory i urządzenia mobilne do końca grudnia pobrano 4,3 mln razy, natomiast w minionym kwartale ta statystyka zwiększyła się o 1 mln.
- Dotychczas aplikację mobilną na Androida pobrano znacznie ponad 4 mln razy, na iOS nieco ponad 260 tys. Dedykowana aplikacja CDA na telewizory i konsole została zainstalowana prawie 800 tys. razy. Rozkład wśród poszczególnych urządzeń kształtuje się w następujący sposób: telewizory z Android TV - ponad 200 tys., telewizory LG - blisko 180 tys., konsola XBox One - blisko 90 tys. oraz telewizory marek Toshiba / JVC / Philips / Panasonic / TCL / Sony Bravia / Hitachi - blisko 300 tys. pobrań - opisano.
Spółka zaznaczyła, że jej aplikację na Androida pobrano do tej pory znacznie ponad 4 mln razy, a tę na iOS - nieco ponad 260 tys. razy. - Jednak to wersja na iPady i iPhony cieszyła się największym wzrostem zainteresowania - liczba pobrań w marcu była o ponad 60 procent większa niż w lutym. Generalnie marzec br. ze względu na epidemię charakteryzował się zwiększonym ruchem i zainteresowaniem usługą CDA Premium, a sama aplikacja CDA była instalowana znacznie częściej niż w lutym - w zależności od urządzenia i marki wzrosty były o 30 do 60 procent - dodano w komunikacie.
CDA zaznaczyło, że w kwietniu zakończono wdrażać aplikację na wszystkie modele telewizorów LG od rocznika 2014 wzwyż.
CDA Premium zapewnia większość wpływów CDA
W zeszłym kwartale szacunkowe przychody CDA wyniosły ok. 13 mln zł, z czego ok. 11,85 mln pochodziło ze sprzedaży subskrypcji na CDA Premium, a resztę w większości stanowiły wpływy reklamowe.
W połowie marca mimo dużych spadków na warszawskiej giełdzie kurs firmy podskoczył przez tydzień z ok. 14 do nawet 40 zł, a potem stopniowo malał, w ostatnich dniach wynosił ok. 23 zł.
Pod koniec marca firma z zeszłorocznego zysku wypłaciła 7,11 mln zł dywidendy, po 70 groszy na akcję. 6,99 mln zł z tej kwoty otrzymają Łukasz i Jarosław Ćwiekowie, do których należy 98,5 proc. kapitału spółki.
W piątek przed południem, po publikacji wyników z pierwszego kwartału, kurs CDA rósł o 16,8 proc. do 28 zł.
Dołącz do dyskusji: CDA zyskało przez kwartał 35 tys. subskrybentów, wpływy 47 proc. w górę