SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

CD Projekt z niemal 170 mln przychodów za pierwsze półrocze br.

Grupa kapitałowa CD Projekt w pierwszym półroczu br. osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 168,4 mln zł. Zysk netto spółki wyniósł zaś 52,43 mln zł.

Adam Kiciński, fot. CD Projekt Adam Kiciński, fot. CD Projekt

W pierwszych sześciu miesiącach br. CD Projekt nie wprowadziła na rynek żadnych nowych tytułów. Mimo tego, firma w raportowanym okresie odnotowała 124,6 mln zł zysku brutto na sprzedaży oraz 52,43 mln zysku netto (wobec 118,6 mln zł zysku rok wcześniej).

 


- Największy wpływ na wyniki Grupy Kapitałowej CD Projekt w pierwszym półroczu 2018 r. miała sprzedaż gry Wiedźmin 3: Dziki Gon wraz z dodatkami Krew i Wino oraz Serca z Kamienia. Drugim najważniejszym produktem w omawianym okresie był GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana, który na dzień publikacji niniejszego sprawozdania pozostaje w fazie publicznych beta testów oraz jest poddawany modyfikacji w ramach ogłoszonego w kwietniu 2018 r. projektu Homecoming. Od strony produkcyjnej największe realizowane w pierwszym półroczu 2018 r. nakłady dotyczyły gry Cyberpunk 2077, GWINTA oraz dodatku Wojna Krwi - czytamy w raporcie spółki.

W drugim kwartale br. zysk netto przypadający akcjonariuszom CD Projekt roku wyniósł 29,5 mln zł, a przychody wyniosły 93 mln zł (o 40 proc. mniej niż w tym samym okresie roku poprzedniego).

- W pierwszej połowie tego roku nie przewidywaliśmy premier nowych produktów, stąd największy wpływ na przychody i wynik netto grupy miała dalsza wysoka sprzedaż Wiedźmina 3: Dziki Gon wraz z dodatkami oraz sprzedaż w ramach platformy GOG.com i GOG Galaxy. Uzyskane wyniki są jednoznacznym potwierdzeniem, że gracze dalej z chęcią sięgają po nasze tytuły - mówi Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu ds. finansowych.

W drugim kwartale tego roku Gog, dystrybutor cyfrowych wersji gier komputerowych, odnotował spadek przychodów rok do roku o 39 proc. do 38,8 mln zł. Spółka  odnotowała stratę netto w wysokości 0,3 mln zł wobec 11 mln zł zysku rok wcześniej.

Czas na „Cyberpunk 2077"

W pierwszym półroczu na stworzenie nowych tytułów wydano 51 mln zł. CD Projekt pracuje obecnie głównie nad grą "Cyberpunk 2077".

Spółka podała, że pomimo braku premier, ostatnie miesiące były niezwykle intensywnym okresem w rozwoju Grupy. Tuż przed największymi na świecie targami branżowymi – Electronic Entertainment Expo (E3) w Los Angeles - na zwieńczenie konferencji Microsoftu zaprezentowany został nowy trailer gry „Cyberpunk 2077".

- Opublikowany zwiastun wywołał bardzo entuzjastyczne reakcje graczy na całym świecie i był najchętniej oglądanym materiałem, jaki do tej pory opublikowaliśmy. W czasie trwania targów – zarówno E3, jak i późniejszego Gamescom w Kolonii – przeprowadziliśmy dziesiątki godzinnych pokazów fragmentu gry, na które zaprosiliśmy partnerów biznesowych i media z całego świata. Otrzymaliśmy ogrom pozytywnych opinii i relacji, a wczoraj opublikowaliśmy film prezentujący całość dema, więc każdy może wyrobić sobie własne zdanie. Do tej pory „Cyberpunk 2077" zdobył ponad 100 nagród m.in. od tak prestiżowych mediów jak amerykański IGN, GameSpot, czy Game Informer" - dodał prezes Adam Kiciński, cytowany w komunikacie.

CD Projekt to największy polski producent gier wideo. "Forbes Polska" oszacował wartość spółki na niemal 19 mld zł.

Dołącz do dyskusji: CD Projekt z niemal 170 mln przychodów za pierwsze półrocze br.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl