SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„CD Action” najchętniej kupowany magazynem komputerowym i o grach w 2016 roku

W 2016 roku na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród magazynów komputerowych i o grach znalazł się „CD Action”. Wszystkie tytuły w zestawieniu odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „PC Format”.

Średnia sprzedaż ogółem magazynu „CD Action” (Wydawnictwo Bauer) w 2016 roku wyniosła 71 573 egz., czyli o 9,49 proc. mniej w 2015 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął „PC Format” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 41 518 egz., po spadku o 19,07 proc. - największym w zestawieniu.

Na trzeciej lokacie znalazł się „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 6,76 proc. do 32 891 egz.

Najsłabiej zaś wypadł „Chip” (Grupa Burda), który zajął miejsce czwarte - ostatnie. Sprzedaż ogółem tego miesięcznika spadła o 15,24 proc. i wyniosła 8 999 egz. Wydawnictwo Burda Media Polska postanowiło zakończyć wydawanie tego magazynu (jego ostatni numer ukaże się w kwietniu br.), a także jego wersji on-line - Chip.pl (strona internetowa i towarzyszące jej media społecznościowe znikną z rynku w lipcu br.). Tym samym wydawca zwolni cały zespół przygotowujący „Chip” i jego wydanie on-line. Powodem tej decyzji jest słaba sprzedaż miesięcznika oraz niska liczba użytkowników w internecie.

W grudniu 2016 roku sprzedaż ogółem miesięcznika „CD Action” w porównaniu do grudnia 2015 roku zmniejszyła się o 35,54 proc. do 63 552 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Drugie miejsce zajął „PC Format” (42 209 egz.; spadek o 23,91 proc.), a trzecie - „Komputer Świat” (28 819 egz.; w dół o 24,45 proc.).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „CD Action” najchętniej kupowany magazynem komputerowym i o grach w 2016 roku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl