SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa CCC chce mieć w 2025 r. min. 60 proc. wpływów z e-commerce, połowa sprzedaży eobuwia w mobile’u

W ogłoszonej właśnie strategii Grupa CCC do 2025 roku chce trzykrotnie zwiększyć przychody, w których e-commerce ma mieć minimum 60 proc. udziałów. Największą linią biznesową firmy stanie się eobuwie, które ma realizować ponad 50 proc. sprzedaży poprzez aplikacje mobilne.

Fot. CCC.eu Fot. CCC.eu

Ogłoszona w czwartek strategia Grupy CCC do 2025 r. zakłada, że udział poszczególnych szyldów w przychodach grupy wyniesie odpowiednio: 25-30 proc. w przypadku CCC, 30-35 proc. w przypadku Eobuwia, 15-20 proc. Modivo, 15-20 proc. HalfPrice, a DeeZee ok. 5 proc. udział.

CCC zakłada w strategii do 2025 r. trzykrotne zwiększenie przychodów grupy w stosunku do okresu Q3'21 LTM.

Model biznesowy grupy CCC obejmuje pięć szyldów, z których dla każdego określone zostały w strategii zakładane poziomy udziału w przychodach do 2025 r.

CCC, które działa w omnikanałowej sprzedaży obuwia w Europie Środkowo-Wschodniej, ma koncentrować się na optymalizacji i digitalizacji sieci sprzedaży, rozwoju kanałów cyfrowych, wzmacnianiu marek własnych, a udział w przychodach grupy ma stanowić 25-30 proc.

eobuwie wyprzedzi CCC

Model dla eobuwia, które zajmuje się sprzedażą obuwia online w Europie Środkowo-Wschodniej, zakłada rozwijanie działalności na rynkach zagranicznych, wzmacniając mobile i konwersję oraz tworząc nowe kanały sprzedaży (marketplace). Udział w przychodach grupy ma stanowić 30-35 proc.

W 2025 roku przynajmniej 80 proc. przychodów eobuwia ma być realizowane poza Polską, a przynajmniej połowa - w aplikacja mobilnych. Platforma chce realizować minimum 40 proc. dostaw zakupów następnego dnia roboczego.

- IPO eobuwie będzie, gdy spółka będzie gotowa. Podtrzymujemy, że to będzie w 2022/23 roku - powiedział wiceprezes CCC Karol Półtorak na konferencji prasowej. Pod koniec marca br. grupa CCC podpisała z Cyfrowym Polsatem i kontrolowaną przez Rafała Brzoskę spółką A&R Investments Limited umowy sprzedaży 20 proc. akcji eobuwia za łącznie 1 mld zł. Jednocześnie uzgodniła, że od spółki założyciela Marcina Grzymkowskiego kupi kolejne 20 proc. walorów za 720 mln zł. Wszystkie transakcje zostały sfinalizowane w późniejszych miesiącach.

Grupa CC zamierza wydawać na inwestycje 2-4 proc. swoich przychodów w latach 2021-25. Po 45 proc. nakładów inwestycyjnych ma być przeznaczane na technologię i logistykę (głównie eobuwie) oraz sieć offprice’ową HalfPrice, rozwijaną od maja br.

Z kolei platforma Modivo ma rozszerzać ofertę produktową i rozwijać bazę klientów, a jej udział ma być na poziomie 15-20 proc.

Taki sam udział w przychodach zakładany jest dla działającego na rynku off-price w Europie Środkowo-Wschodniej HalfPrice, który ma rozwijać platformę e-commerce i poszerzać ofertę produktową.

Natomiast marka DeeZee będzie kontynuować ekspansję zagraniczną oraz poszerzać ofertę odzieżową. Udział w przychodach grupy ma do 2025 r. wynosić ok. 5 proc.

W 2025 r. minimum 60 proc. wpływów z e-commerce

Strategia grupy CCC na lat 2021-25 zakłada m.in. osiągnięcie skonsolidowanej rentowności EBITDA (z MSSF16) powyżej 12 proc.

Wśród celów i aspiracji strategicznych do 2025 roku spółka wymienia też m.in. udział przychodów z nowych kategorii (poza obuwiem) na poziomie co najmniej 1/3, udział sprzedaży z kanałów online na poziomie ponad 60 proc. przychodów grupy CCC (wzrost z ok. 45 proc. w Q3'21) i poprawę wskaźnika NPS (Net Promoter Score) o 10 punktów dla każdego szyldu/kanału sprzedaży w grupie.

Jak podano, realizacja strategii finansowana będzie ze środków własnych oraz zdolności kredytowej.

"Wraz z poprawą wyników operacyjnych oraz optymalizacją kapitału obrotowego, do finansowania potrzeb rozwojowych skoncentrowanych na technologii, logistyce oraz rozwoju sieci HalfPrice wykorzystane będą środki własne oraz instrumenty dłużne (m.in. produkty bankowe lub obligacje)" - napisano.

Przejęcia możliwe tylko w obszarze technologicznym

Przewodniczący rady nadzorczej CCC Dariusz Miłek poinformował, że firma skupia się na rozwoju organicznym, nie ma obecnie planów dużych przejęć. - Skupiamy się na rozwoju organicznym. Nie planujemy nic konkretnego w zakresie przejęć - stwierdził.

Jak dodał, spółka może rozważać akwizycje pod kątem komplementarności i dalszej poprawy doświadczenia klienta.

- Jeśli pojawią się na horyzoncie spółki technologiczne, które będą mogły podbić nasz biznes strategiczny, to będziemy zainteresowani, ale nic dużego nie planujemy - powiedział szef rady nadzorczej CCC.

Marcin Czyczerski poinformował, że Grupa CCC zakłada wypłatę dywidendy w średnim okresie. - Spółka planuje potroić skalę biznesu. Mało jest tak wzrostowych spółek - zwrócił uwagę. - Buyback nie, wypłata dywidendy w średnim okresie tak, uzależniona od ścieżki powrotu dochodowości - opisał.

Spółka zastrzegła w komunikacie, że wartości liczbowe nie stanowią prognozy ani szacunków wyników finansowych i odnoszą się jedynie do zamierzonych kierunków działania w latach 2021-2025.

Podczas konferencji dotyczącej nowej strategii CCC Wirtualnemedia.pl zapytały szefów grupy o to, w jaki sposób ewentualny kolejny lockdown w naszym kraju mógłby wpłynąć na sprzedaż i wyniki biznesowe.

- Musimy być przygotowani na różne scenariusze, także ten obejmujący kolejny lockdown - wyjaśnił Marcin Czyczerski. - Mamy już doświadczenia z poprzedniego stosowania restykcji w ramach walki z koronawirusem, a dzięki rozwojowi technologii nie obawiamy się powtórki. Obecnie praktycznie za naciśnięciem jednego guzika jesteśmy w stanie przenieść całą sprzedaż prowadzoną przez nasze marki w sklepach stacjonarnych na platformy internetowe, które w szczególnych warunkach mogą okazać się równie skuteczne, jak punkty fizyczne - dodał.

Dołącz do dyskusji: Grupa CCC chce mieć w 2025 r. min. 60 proc. wpływów z e-commerce, połowa sprzedaży eobuwia w mobile’u

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
eewe
kupowanie ubrań / odzieży i butów przez internet to patologia. Rozmiarówki z D wzięte i w 99% nie pasuje. więc kończy się na zamawianiu tego samego w kilku rozmiarach, mierzenie w domu i odsyłanie tego co nie pasuje. ekologia w p zdu
0 0
odpowiedź
User
Karol
Fajna strategia. Urośniemy o XX% i ani słowa o tym, jak to zrobimy.
0 0
odpowiedź