SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Cars” o 53 proc. w dół, na plusie tylko “Classic Auto” i “Świat Motocykli”

Niemal wszystkie magazyny motoryzacyjne zanotowały w październiku ub.r. spadki sprzedaży, najwięcej stracił miesięcznik “Cars”, dla którego numer październikowy był ostatnim. Wzrostem pochwalić się mogą tylko “Classic Auto” i “Świat Motocykli”.

Liderem sprzedaży w segmencie pism motoryzacyjnych pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż w październiku 2011 roku spadła o 1,86 proc. względem października 2010 roku i wyniosła 108 040 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Drugi w kolejności tygodnik „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę w wysokości aż 12,90 proc. i jego wynik spadł do 90 195 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu w dalszym ciągu znajduje się „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w październiku ub.r. spadła o 1,88 proc. i wyniosła 58 663 egz. Magazyn ten obecnie kosztuje 6,90 zł, podczas gdy rok temu - 4,90 zł (wydawany był wtedy przez Burdę).

Drugim najchętniej kupowanym w 10. miesiącu ub.r. miesięcznikiem było „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem na poziomie 44 912 egz. Magazyn ten zanotował spadek sprzedaży o 5,40 proc., pierwszy od wielu miesięcy.

Najwięcej, aż 53,13 proc., w rankingu stracił nie ukazujący się już miesięcznik “Cars” (Wydawnictwo Zwierciadło), dla którego wydanie październikowe był ostatnim. (dowiedz się więcej) . Numer ten sprzedał się w liczbie 13 609 egz.

Z kolei największym relatywnie wzrostem w zestawieniu pochwalić się może plasujący się na ostatniej, ósmej pozycji miesięcznik ”Classic Auto” (Stratos Concept). Jego sprzedaż ogółem poszła do góry o 5,65 proc. i wyniosła 7 762 egz. Mniejszy wzrost, bo o 1,46 proc. zanotował też jeszcze “Świat Motocykli” (Agora, miejsce piąte).

Wirtualnemedia.plpaździernik
ZKDP20112010
TytułSprzedaż ogółem
Tygodniki
Motor108 040110 089
Auto Świat90 195103 550
Miesięczniki
Top Gear58 66359 787
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych44 91247 476
Auto Świat Poradnik41 30948 187
Auto Motor i Sport28 21033 228
Świat Motocykli26 18725 811
Cars Magazyn o Samochodach13 60929 037
Automobilista10 00110 726
Classic Auto7 7627 347


Porównując dane z października ub.r. do danych z września ub.r. widać, że największy wzrost sprzedaży (wynoszący 15,09 proc.) także zanotowało “Classic Auto”, a najwięcej stracił magazyn “Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska; spadek o 11,65 proc.). 

Wirtualnemedia.pl2011
ZKDPpaździernikwrzesień
TytułSprzedaż ogółem
Tygodniki
Motor108 040101 295
Auto Świat90 19588 941
Miesięczniki
Top Gear58 66359 222
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych44 91246 445
Auto Świat Poradnik41 30939 801
Auto Motor i Sport28 21031 931
Świat Motocykli26 18725 849
Cars Magazyn o Samochodach13 60912 964
Automobilista10 00110 266
Classic Auto7 7626 744


 

Dołącz do dyskusji: “Cars” o 53 proc. w dół, na plusie tylko “Classic Auto” i “Świat Motocykli”

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
prestidigitator
Auto Motor i Sport nieco ponad 28 tysi, a rok wczesniej Cars ponad 29 tysi. Czy AMiS czeka ten sam los co Carsa? Czy tak? Jak będzie? Jak? Jak?
odpowiedź
User
PASZCZAK
Byly prezes Zwierciadla wolny, zawsze mozna mu zaproponawac prowadzenie, a na bank dojdzie do zamkniecia.
odpowiedź