“Cars” o 53 proc. w dół, na plusie tylko “Classic Auto” i “Świat Motocykli”
Niemal wszystkie magazyny motoryzacyjne zanotowały w październiku ub.r. spadki sprzedaży, najwięcej stracił miesięcznik “Cars”, dla którego numer październikowy był ostatnim. Wzrostem pochwalić się mogą tylko “Classic Auto” i “Świat Motocykli”.
Liderem sprzedaży w segmencie pism motoryzacyjnych pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż w październiku 2011 roku spadła o 1,86 proc. względem października 2010 roku i wyniosła 108 040 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Drugi w kolejności tygodnik „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę w wysokości aż 12,90 proc. i jego wynik spadł do 90 195 egz.
Wśród miesięczników na pierwszym miejscu w dalszym ciągu znajduje się „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w październiku ub.r. spadła o 1,88 proc. i wyniosła 58 663 egz. Magazyn ten obecnie kosztuje 6,90 zł, podczas gdy rok temu - 4,90 zł (wydawany był wtedy przez Burdę).
Drugim najchętniej kupowanym w 10. miesiącu ub.r. miesięcznikiem było „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem na poziomie 44 912 egz. Magazyn ten zanotował spadek sprzedaży o 5,40 proc., pierwszy od wielu miesięcy.
Najwięcej, aż 53,13 proc., w rankingu stracił nie ukazujący się już miesięcznik “Cars” (Wydawnictwo Zwierciadło), dla którego wydanie październikowe był ostatnim. (dowiedz się więcej) . Numer ten sprzedał się w liczbie 13 609 egz.
Z kolei największym relatywnie wzrostem w zestawieniu pochwalić się może plasujący się na ostatniej, ósmej pozycji miesięcznik ”Classic Auto” (Stratos Concept). Jego sprzedaż ogółem poszła do góry o 5,65 proc. i wyniosła 7 762 egz. Mniejszy wzrost, bo o 1,46 proc. zanotował też jeszcze “Świat Motocykli” (Agora, miejsce piąte).
Wirtualnemedia.pl | październik | |
ZKDP | 2011 | 2010 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Tygodniki | ||
Motor | 108 040 | 110 089 |
Auto Świat | 90 195 | 103 550 |
Miesięczniki | ||
Top Gear | 58 663 | 59 787 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 44 912 | 47 476 |
Auto Świat Poradnik | 41 309 | 48 187 |
Auto Motor i Sport | 28 210 | 33 228 |
Świat Motocykli | 26 187 | 25 811 |
Cars Magazyn o Samochodach | 13 609 | 29 037 |
Automobilista | 10 001 | 10 726 |
Classic Auto | 7 762 | 7 347 |
Porównując dane z października ub.r. do danych z września ub.r. widać, że największy wzrost sprzedaży (wynoszący 15,09 proc.) także zanotowało “Classic Auto”, a najwięcej stracił magazyn “Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska; spadek o 11,65 proc.).
Wirtualnemedia.pl | 2011 | |
ZKDP | październik | wrzesień |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Tygodniki | ||
Motor | 108 040 | 101 295 |
Auto Świat | 90 195 | 88 941 |
Miesięczniki | ||
Top Gear | 58 663 | 59 222 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 44 912 | 46 445 |
Auto Świat Poradnik | 41 309 | 39 801 |
Auto Motor i Sport | 28 210 | 31 931 |
Świat Motocykli | 26 187 | 25 849 |
Cars Magazyn o Samochodach | 13 609 | 12 964 |
Automobilista | 10 001 | 10 266 |
Classic Auto | 7 762 | 6 744 |
Dołącz do dyskusji: “Cars” o 53 proc. w dół, na plusie tylko “Classic Auto” i “Świat Motocykli”