Poważna awaria dekoderów Canal+
1 stycznia 2024 roku doszło do poważnej awarii dekoderów platformy cyfrowej Canal+ we Francji. Po godzinie 5 rano klienci dostawcy płatnej telewizji zaczęli skarżyć się na brak kanałów. Zamiast nich widzieli czarny ekran.
Problemy zaczęły występować o 5.15 rano w Nowy Rok. Jak informuje serwis telesatellite.com, dekodery nie mogły odzyskać uprawnień do odbioru poszczególnych stacji wchodzących w skład pakietów platformy cyfrowej. Awaria prawdopodobnie była związana z aktualizacją oprogramowania dekodera. Klienci francuskiego Canal+ narzekali, że 1 stycznia nie mogli skontaktować się z infolinią platformy cyfrowej.
Niedawno awaria także w UPC Polska
Francuski Canal+ nie jest jedynym dostawcą płatnej telewizji, który mierzył się ostatnio z dużą liczbą zgłoszeń o awarii. Miesiąc temu dostępu do usługi telewizyjnej nie mieli klienci UPC Polska, którzy korzystali z dekoderów Horizon. Dekoder w ogóle nie chciał się włączyć, nie uruchamiały się kanały telewizyjne lub EPG. Czasami na ekranie pojawiał się komunikat: „Error 1001. Brak połączenia. Sprawdź czy kabel antenowy jest poprawnie podłączony. Jeśli problem nadal występuje, skontaktuj się z biurem obsługi”.
Po kilku godzinach awarię usunięto, choć niektórzy klienci mierzyli się z nią jeszcze przez kilka dni. - Błąd w konfiguracji sieci Liberty Global (byłego właściciela UPC Polska) spowodował tymczasowe problemy z działaniem dekoderów Horizon wśród użytkowników. Natychmiast po identyfikacji przyczyny, podjęliśmy działania, aby jak najszybciej wprowadzić poprawkę przywracającą poprawne funkcjonowanie sprzętu, co nastąpiło około godziny 9:40. Już dziś klienci mają możliwość wymiany dekoderów Horizon na nową ofertę Play z dekoderem Play Box TV – tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Play, który przejął UPC Polska.
Problem z niektórymi dekoderami Canal+ Polska
W maju ub.r. informowaliśmy o tym, że dekodery 4K UltraBox+ z serii JADA polskiej platformy cyfrowej Canal+ mają problem z występowaniem „pikselozy” podczas oglądania kanałów telewizyjnych. Rzecznik prasowy Canal+ Polska Piotr Kaniowski informował wówczas Wirtualnemedia.pl, że problem dotyczy niewielkiej części abonentów. Firma otrzymała ponad 200 takich zgłoszeń na kilkaset tysięcy urządzeń. Część klientów reklamowała błąd i uzyskała obniżkę opłaty abonamentowej.
- Zidentyfikowaliśmy już przyczynę zakłóceń i pracujemy z dostawcą oprogramowania nad wprowadzeniem wymaganej poprawki. Planujemy udostępnić ją abonentom przy kolejnej aktualizacji oprogramowania, co jest planowane na lipiec tego roku. Abonentów, których dotknął opisywany problem najmocniej przepraszamy i prosimy o kontakt z biurem obsługi Klienta, gdzie będziemy mogli zaproponować rozwiązanie - tłumaczył Kaniowski.
Lipcowa aktualizacja nie rozwiązała problemu u wszystkich. Co w takiej sytuacji firma zaleca abonentom? - Kontakt z naszym BOK, które zaproponuje odpowiednie rozwiązanie – tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Kaniowski z Canal+ Polska. Biuro Obsługi Klienta może wymienić dekoder na model, który nie boryka się z takim problemem technicznym. Platforma cyfrowa oferuje także dekodery 4K Dualbox+ czy WifiBox+. Dostęp do oferty satelitarnej jest możliwy także za pomocą modułów CAM CI+.
Dołącz do dyskusji: Poważna awaria dekoderów Canal+